kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفت

بازداشت 6 هزار فلسطینی در سال 2018 / 1000 نفر کودک هستند

مرکز مطالعات «اسیران فلسطینی» همزمان با نزدیک شدن به سال نوی میلادی اعلام کرده که نظامیان رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی به بازداشت خودسرانه و بی‌دلیل شهروندان فلسطینی ادامه دادند و امسال، در مجموع نزدیک به 6000 تن از جمله ۹۸۰ کودک و ۱۷۵ زن و دختر در زندان‌های رژیم صهیونیستی گرفتار شده‌اند.


 

به گفته «ریاض اشقر»، سخنگوی مرکز مطالعات اسیران فلسطین، رژیم صهیونیستی طی سال جاری از طریق سازمان‌های مختلف امنیتی، نظامی، سیاسی، قانونگذاری و رسانه‌ای خود به جنگ علیه اسیران و صدور احکام ظالمانه و نقض حقوق آنان ادامه داده و آنان را از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم و با منع درمان و ملاقات با خانواده، حمله به اتاق و سلول‌های اسیران  و ضرب و شتم، آنان را در شرایط بسیار سخت و ناگوار قرار داده است.
از اسیر 3 ساله تا 92 ساله
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بر پایه این گزارش فقط در شهر قدس ۱۸۰۰ نفر، در الخلیل ۹۰۰ تن و نوار غزه نیز ۲۱۵ تن طی سال جاری به اسارت گرفته شده‌اند. مابقی بازداشت‌شدگان نیز از دیگر شهرهای کرانه باختری بوده‌اند. کم سن‌ترین اسیر فلسطینی در سال جاری «ضرغام کرم مسوده» از بخش قدیمی الخلیل است که تنها ۳ سال سن دارد. همچنین ۱۷۵زن و دختر از جمله ۱۴ دختر کم سن و سال نیز در سال جاری بازداشت شده‌اند. در ادامه این گزارش آمده است که نظامیان اسرائیلی در سال ۲۰۱۸ اقدام به اسارت ۷ نماینده فلسطینی، ۱۳۰۰ اسیر آزاده و ۱۵۰ نفر بیمار و افراد دارای معلولیت کرده اند.
رژیم صهیونیستی همچنین سال ۲۰۱۸ شمار زیادی افراد سالخورده بازداشت کرده که مسن‌ترین آنان «حاج علی مصطفی وحش» ۹۲ ساله اهل کرانه باختری است. در میان بازداشت شدگان، ۱۱ دانشجو و استاد دانشگاهی نیز دیده می شود.
35 سال زندان برای جوان 17 ساله!
دادگاه رژیم صهیونیستی دیروز حتی «ایهم صبّاح» نوجوان 17 ساله فلسطینی را که از سه سال پیش در زندان های صهیونیستی به سر می‌برد، به 35 سال حبس و پرداخت غرامت مالی یک میلیون شکلی (250 هزار دلار) محکوم و او را به تلاش برای زخمی کردن نظامیان صهیونیست در یک مجتمع صهیونیست‌نشین در شرق رام‌الله در سال 2015 متهم کرد.