kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین از بیمارستان لندن مستقیم به نجف رفت

«شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین بعد از گذراندن دوره درمانی‌اش در لندن روز گذشته و پس از 50 سال وارد شهر نجف ‌اشرف شد. این نگرانی که آل خلیفه اجازه ورود او به بحرین را ندهد، از همان روز اعزام ایشان به لندن وجود داشت.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که بیش از دو سال در محاصره ماموران رژیم آل‌خلیفه بود و به دلیل وخامت حالش به بیمارستانی در لندن منتقل شده بود دیروز پس از بهبودی به نجف ‌اشرف عزیمت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این سفر به عتبات عالیات که بعد از گذشت نیم قرن صورت می‌گیرد زیر نظر دولت عراق نبوده بلکه ابتکار عملی از سوی روحانیون و مراجع نجف است. وی تیرماه امسال پس از گذشت ۱۴ ماه از حبس خانگی و وخامت حالش سرانجام برای درمان بیماری‌ به لندن منتقل شد. مقامات آل‌خلیفه از سال ۲۰۱۶ میلادی، شیخ عیسی قاسم را درخانه خود در منطقه الدراز محبوس کرده بودند. مقامات این کشور همچنین تابعیت وی را سلب کرده‌اند. شیخ عیسی قاسم(۷۸ ساله) از برجسته‌ترین علمای شیعه در بحرین به‌شمار می‌رود که بین بحرینی‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است طوری که وی را رهبر معنوی شیعیان این کشور می‌نامند. گفتنی است این نگرانی بین مردم بحرین وجود دارد که آل‌خلیفه، اجازه بازگشت شیخ را به بحرین ندهد!
نتانیاهو به بحرین می‌رود!
اما در ادامه خیانت ارتجاع عرب به آرمان‌های فلسطین و چند ماه پس از سفر نتانیاهو به عمان خبر رسیده که، وی قرار است دیماه امسال میهان آل‌خلیفه باشد! این خبر را یک خاخام یهودی آمریکایی در نیویورک و در گفت وگو با تایمز اسرائیل خبر داده است. به گزارش خبرگزاری قدس، «مارک شنایر» گفته: «بنیامین نتانیاهو در ماه آینده میلادی(دی ماه) به بحرین سفر می‌کند و روابط میان این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس به زودی با اسرائیل از طریق رسمی برقرار می‌شود.» شنایر که موسس و رئیس‌موسسه تفاهم نژادی است، در سال‌های اخیر روابط بسیار خوبی با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس برقرار کرده و ماه گذشته به‌عنوان مشاور ویژه پادشاه بحرین انتخاب شد.