kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

پرونده‌های فساد نتانیاهو را یک قدم دیگر تا سرنگونی نزدیک کرد

«موشه کحلون» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی و رئیس‌حزب «همه ما» گفته: «نتانیاهو در صورت ارائه دادخواست علیه وی دیگر نمی‌تواند به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل پا بر جا بماند و این مسئله به معنای پایان کار نخست‌وزیر خواهد بود.»

 

«کحلون» در گفت‌وگو با «رادیو ارتش اسرائیل» اظهار داشت، نتانیاهو در صورتی که دادخواست علیه وی ارائه شود و اتهام وی به اخذ رشوه و یا خیانت در امانت اثبات گردد، نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری قدس، این سخنان پس از آن ایراد می‌شود که دادستان رژیم صهیونیستی از ارائه گزارشی مفصل 800 صفحه‌ای خبر داد که درخصوص ارزیابی‌های انجام شده در‌باره نتایج تحقیقات پلیس علیه نتانیاهو به اتهام درگیری وی در فساد مالی در پرونده‌های 1000، 2000 و 4000 تهیه شده است.
منابع رسانه‌ای صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده‌اند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دارای املاکی به ارزش بیش از 35 میلیون شکل بوده و ماهانه بیش از 50 هزار شکل هم حقوق دریافت می‌نماید. (1 دلار آمریکا برابر 3/77 شکل اسرائیل است) نتانیاهو از سال 2009 نخست‌وزیر است و به همین جهت از آن زمان تاکنون به‌طور دائم در مقر نخست‌وزیری در خیابان بالفور شهر قدس اقامت دارد و تمام هزینه‌های وی و خانواده‌اش برعهده دولت است.
مصوبه نژادپرستانه کنست
خبر دیگر اینکه «احمد الطیبی» عضو عرب کنست رژیم صهیونیستی اظهار داشت، مصوبه کنست برای تبعید خانواده‌های عاملان عملیات علیه صهیونیست‌ها به نوار غزه، نژادپرستانه و جنایت جنگی است.
به گزارش صداوسيما، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، الطیبی افزود: «به آنها می‌گوییم می‌توانید فلسطینی‌ها را بکشید و تبعید کنید و خانه‌های آنها را تخریب کنید، اما هرگز نخواهید توانست یک ملت را به‌طور کامل شکست بدهید. ما به علت مخالفت با این مصوبه از جلسه کنست اخراج شدیم. اما در هر صورت باید موضع خود را بیان می‌کردیم. همه باید با این قانون مخالفت کنند، زیرا همه حتی نهادهای حقوقی اسرائیل هم قبول دارند که این مصوبه جنایت جنگی است.»