kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۱۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

کابینه لبنان پس فردا تشکیل می‌شود

وزیر خارجه دولت موقت لبنان در توئیتی نوشته،‌ تنها دو روز زمان نیاز است تا بررسی‌های باقی مانده درباره تشکیل دولت جدید انجام و دولت اعلام شود.



«جبران باسیل» بعد از دیدار با سعد حریری،‌ نخست‌وزیر مکلف لبنان اظهار داشت، امیدوارم دولت قبل از کریسمس اعلام شود. وی تصریح کرد: «ما زمان بسیاری را در زمینه تشکیل دولت از دست دادیم اما نهایتا به نتیجه رسیدیم و اکنون، جزئیات به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مکلف بستگی دارد.»
به گزارش ایسنا، «نهاد مشنوق»،‌ وزیر کشور لبنان نیز روز پنج‌شنبه گفت: «طی ۴۸ ساعت آینده دولت تشکیل می‌شود و ثبات امنیتی عنوان مرحله آینده خواهد بود.» خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته به نقل از یک مقام لبنانی فاش کرد، جبران باسیل در دولت جدید در همان پست وزارت خارجه خواهد ماند، «علی حسن خلیل» نیز همچنان وزیر دارایی خواهد بود و قرار است «الیاس بوصعب» وزیر دفاع شود.
دیدار سیدحسن نصرالله و فرماندهان جهاد اسلامی
خبر دیگر اینکه هیئتی از رهبران و فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین پنجشنبه با «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌ الله لبنان دیدار کرد. «زیاد نخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و برخی از اعضای دفتر سیاسی این جنبش در این هیئت حضور داشتند. دو طرف طی این دیدار در مورد «آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع فلسطین و منطقه نوار غزه» به رایزنی پرداختند.  طرفین همچنین بر «روابط برادرانه جهادی» بین جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین به ویژه بین جهاد اسلامی و حزب‌الله تاکید کردند و در مورد چالش‌های پیش رو و فرصت‌های موجود در برابر مقاومت به گفت‌وگو پرداختند.