kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
پس از رئیس‌جمهور سودان

رئیس‌جمهور عراق هم طی همین روزها به سوریه می‌رود

«برهم صالح» به عنوان دومین رئیس‌جمهور منطقه پس از سودان، به زودی راهی پایتخت سوریه می‌شود و با «بشار اسد» دیدار می‌کند.




رئیس‌جمهور عراق به زودی راهی دمشق می‌شود و با همتای سوری خود دیدار می‌کند. این دومین دیدار یک رئیس‌جمهور کشورهای عربی با بشار اسد پس از سال 2011 تا کنون است.به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق، عالی‌ترین مقامی بود که از عراق به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار کرده بود.با توقف عملیات آزاد‌سازی استان ادلب، این تصور پیش آمده بود که دولت دمشق دچار انفعال شده است. اما تحولات جاری سیاسی و اقبال بسیاری از کشورها به از سرگیری مناسبات با سوریه، مشخص کرد که همگان دولت سوریه را پیروز نبرد‌های هفت‌ونیم ساله می‌دانند.
در ارتباط با اقبال کشورها به سوریه دیروز ایسنا گزارش داد، «ایمن علوش» کاردار سوریه در امان، با اعضای کمیته امور خارجی پارلمان اردن دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در تمامی زمینه‌ها گفت‌وگو کرد.
یک منبع در وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرد، یک هیئت نظامی از کشور پرو به دمشق سفر و با «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.
حتی برخی منابع خبر می‌دهند که رئیس‌جمهوری سوریه احتمالا در نشست‌‌ آتی اتحادیه عرب، که ماه مارس 2019(فروردین آینده) در تونس برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند. هرچند مقامات تونسی فعلا این خبر را رد می‌کنند.
لاوروف: رایزنی‌های ژنو سازنده بود
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، مذاکرات وزرای خارجه سه کشور ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) با «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در ژنو را بسیار سازنده ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، لاوروف تاکید کرد: فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه باید روی یافتن سازش و مشارکت سازنده در جهت دستیابی به توافقات کلی متمرکز شود تا در نهایت بتواند حمایت گسترده ملت سوریه را به دست
آورد.