kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
وزیر دفاع:

لحظه‌ای نمی‌توانیم از افزایش توان دفاعی غافل شویم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما به خوبی می‌دانیم که لحظه‌ای نمی‌توان از افزایش توان دفاعی غافل شد. ان‌شاالله در دیگر حوزه‌ها هم مانند حوزه دفاعی با استفاده از اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت و بازدارندگی برسیم.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای که صبح یکشنبه در سالن شهدای ساصد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: این همایش نشان‌دهنده بلوغ است و مشخص می‌کند ما به دنبال بررسی اندیشه ولی‌فقیه هستیم.
وی ادامه داد: زمانی که اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری را بررسی می‌کنیم به عمق راهبردی و دقت این بیانات پی می‌بریم، زمانی که ایشان از دقت موشک‌ها سخن گفتند، برای بسیاری، رسیدن به این هدف غیرممکن بود اما در مدت کوتاهی همه تحقق هدف را دیدند. یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی این همایش ایجاد بستر اجرایی شدن اندیشه‌های مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها است.
امیر حاتمی در ادامه به بیان آثار و پیامدهای اندیشه‌های مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: ایشان بعد از انقلاب جایگاه‌ها و مسئولیت‌های مختلفی داشتند که تاثیرگذاری رهبری در هرکدام از این مسئولیت‌ها قابل بررسی و ستودنی است. ایشان در اجرایی شدن فرمان امام راحل برای حفظ ارتش و بعد از آن در مجلس شورای اسلامی برای خلع بنی صدر نقش بسیار مهمی داشتند. رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری نیز حمایت و مدیریت جنگ تحمیلی و حمایت ویژه‌ای از بخش دفاع داشتند.
وی در ادامه به دوران آغازین رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ تحمیلی بحران‌های بسیاری از جمله تهاجم عراق به کویت، حمله آمریکا به عراق و افغانستان در این زمان رخ داد و درایت، آینده نگری و اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری موجب اتخاذ سیاست بازدارندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران شد. در همان زمان سیاست خودکفایی دفاعی موجب خوداتکایی و پیشرفت در تولید تجهیزات مختلف صنعت دفاعی شد و بازدارندگی دفاعی را به ارمغان آورد.
وزیر دفاع در ادامه به حضور آمریکا در منطقه و تهاجم نظامی به عراق و افغانستان‌اشاره کرد و گفت: ایستادگی و اتخاذ تدابیر صحیح و راهبردی مقام معظم رهبری در این زمان خاص موجب شکست آمریکایی‌ها و خروج آنها از منطقه شد.
به گزارش مهر، امیر حاتمی ادامه داد: امروز دشمنان از تهدید نظامی نا امید شده‌اند و از سر استیصال فشار می‌آورند که چرا شما موشک دارید. ما به خوبی می‌دانیم که لحظه‌ای نمی‌توان از افزایش توان دفاعی غافل شد. ان‌شاالله در دیگر حوزه‌ها هم مانند حوزه دفاعی با استفاده از اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت و بازدارندگی برسیم.
وی در پایان با بیان اینکه شعار ما در وزارت دفاع «ما می‌توانیم» است خاطرنشان کرد: برخی بعد از رونمایی از جنگنده کوثر می‌گفتند چگونه در ساخت جنگنده به این جایگاه رسیده‌ایم؟ من به آنها می‌گویم بخش دفاعی، اندیشه‌های رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و نگاهی به بیرون ندارد.