kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
رادیو آلمان:

«برگزیت» تبدیل به بحران بی‌علاج در اتحادیه اروپا شده است

سایت رادیو آلمان در گزارشی با ‌اشاره به وضعیت مبهمی که برگزیت برای انگلیس و کل اتحادیه اروپا ایجاد کرده نوشته: «برگزیت تبدیل به بحران بی‌علاج در اتحادیه اروپا شده است.»

«ترزا می»، رهبر کنونی حزب محافظه‌کار انگلیس و نخست‌وزیر این کشور چهارشنبه گذشته موفق شد تا از هم‌حزبی‌های خود رأی اعتماد بگیرد و کماکان مقام رهبری حزبش را حفظ کند. بدین ترتیب می کماکان نخست‌وزیر باقی خواهد ماند. اما همچنان وی با چالش برگزیت روبه‌رو است و همچنان با این بحران سخت، دست و پنجه نرم می‌کند. در همین رابطه سایت «رادیو آلمان» در مطلبی با عنوان کلاف سردرگم به مسئله برگزیت در اتحادیه اروپا پرداخته و نوشته: «به ندرت راه چاره‌ای وجود دارد که بتوان از این مسئله جلوگیری کرد که انگلیس در مارس (فروردین) سال 2019 به صورت نامنظم و بدون توافق با اتحادیه اروپا از این اتحادیه خارج نشود. اما این مسئله نباید اتفاق بیفتد. عواقب یک برگزیت نامنظم برای اتحادیه اروپا و همچنین برای لندن بسیار سخت و بد خواهد بود.»
نویسنده در ادامه این مطلب می‌نویسد: «شانس دستیابی به یک توافق در برگزیت بین اتحادیه اروپا و انگلیس کاهش پیدا می‌کند. این خبر هشدار‌دهنده‌ای است که از لندن به گوش می‌رسد. «ترزا می»، موفق نشد در نشست اخیر سران اتحادیه اروپا در بروکسل درباره مسئله توافق شده درباره مرزهای ایرلند یک ماده اضافی و توافقی دیگر را با بروکسل به دست آورد.»
 این گزارش می‌افزاید: «عواقب یک خروج نامنظم برای اتحادیه اروپا سخت و برای انگلیس کاملا سخت‌تر و البته تاثیرات ناپایدار‌کننده‌ای خواهد داشت. اما جایگرینی برای چنین خروجی به ندرت وجود دارد.» به گزارش تسنیم، نویسنده در بخش دیگری از این مطلب می‌نویسد: «ترزا می، روی کار آمده است تا این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند. برای وی گزینه برگزاری یک همه‌پرسی دوم درباره برگزیت نوعی اعتراف به شکست است. علاوه ‌بر این باید این مسئله در نظر گرفته شود که  برگزاری یک همه‌پرسی دوم در انگلیس یک دوره زمانی پنج تا شش ماهه نیاز دارد. اگر انگلیس برای برگزاری یک همه‌پرسی دوم تصمیم‌گیری کند، اتحادیه اروپا باید خود را آماده کند تا تعویق تاریخ خروج این کشور از اتحادیه اروپا و انتخابات پارلمانی اروپا را متحمل شود که این شرایط مسائل زیادی ایجاد می‌کند.»