kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

سخنگوی نجبای عراق: حزب‌الله لبنان در جنگ بعدی تنها نخواهد بود

سخنگوی «جنبش نجبای عراق» به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که این جنبش، حزب‌الله لبنان را در هیچ جنگی تنها نخواهد گذاشت.

«سید هاشم الموسوی» در واکنش به تهدیدهای «بنیامین نتانیاهو» علیه لبنان و جنبش حزب‌الله‌، به وی هشدار داد که در صورت بروز هر جنگی علیه حزب‌الله، جنبش نجباء‌ در کنار حزب‌الله علیه اسرائیل خواهد جنگید. نتانیاهو طی هفته‌های اخیر حزب‌الله لبنان را به حمله تهدید می‌کرده است.
این اظهارات سخنگوی نجبای عراق، از تغییر موازنه قدرت در منطقه حکایت می‌کند و به همین خاطر، برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن، بسیار نگران‌کننده است.
الموسوی در گفت‌و‌گوی اختصاصی خود با خبرگزاری تسنیم افزود، اسرائیل قادر به مقابله با موشک‌های حزب‌الله نیست و مقاومت فلسطین نیز هر روز در حال افزایش توانمندی خود است... رژیم صهیونیستی باید درک کند که آنچه در کرانه باختری جریان دارد، به این معناست که مقاومت تنها محدود به نوار غزه نیست.
آزادی قدس اولویت همه
الموسوی تصریح کرد: آزادی قدس و فلسطین جزئی از عقیده و اولویت ما است، معتقدیم جنگ ما با داعش، صرفا آمادگی برای یک جنگ بزرگ‌تر است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که کشورهای منطقه از هم متلاشی و پراکنده شوند و اسرائیل در امنیت باشد، ما برای مقابله با این رژیم غاصب کاملا آماده‌ایم.وی افزود: در ارتباط با عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل و طرح معامله قرن، مقدمه‌چینی گسترده‌ای صورت گرفته و اتحادیه عرب دستاوردی جز بدبختی و ویرانی برای کشورهای عربی نداشته است... عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، در حقیقت چشم‌پوشی کامل از اسلام است.سخنگوی جنبش نجباء تاکید کرد: ما هر کجا که تکلیف اقتضا کند،‌ حضور خواهیم یافت، شعار ما این است که هر کجا مظلوم باشد، ما آنجا خواهیم بود.
تمجید از حمایت‌های ایران
سخنگوی جنبش نجباء در‌باره کشورمان نیز گفت: ایران در سطح رهبری، دولت و ملت در همه زمینه‌ها از ما حمایت کرده‌اند و خون ایرانی‌ها با خون ما عجین شده است. ایران مستشاران خود را برای کمک به ما، به عراق اعزام کرد و سلاح در اختیار عراق قرار داد.
جنگ نیابتی آمریکا
وی با ‌اشاره به اولین سالگرد پیروزی بر گروه تروریستی داعش افزود: ما با نمایندگان آمریکا در منطقه می‌جنگیدیم، زیرا داعش از نظر فکری، (وابسته به) سعودی و از نظر نظامی نیز شاخه نظامی آمریکا محسوب می‌شود.سخنگوی جنبش نجباء‌ تاکید کرد تا زمانی که طرح‌های خطرناک آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی در منطقه ادامه دارد، جنگ هم ادامه خواهد یافت، ما به لطف خدا و همت و عزم مجاهدان و حمایت مراجع دینی و پشتیبانی هم‌پیمانان و دوستانمان، به ویژه ایران و حزب‌الله، بر دشمن پیروز شدیم و این پیروزی بزرگ و ارزشمند به یک الگو تبدیل شده است.ما با داعش فقط به خاطر عراق نجنگیدیم، ‌بلکه به خاطر تمام جهان جنگیدیم، ما به نمایندگی از جهانیان با داعش جنگیدیم، جهان باید بداند که محور مقاومت به رهبری ایران، برای امنیت و ثبات کشورهای منطقه جنگیده است.
30 حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه‌ای‌، رسما اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور 30 عملیات علیه مواضع «حزب کارگران کرد ترکیه» (پ.ک.ک) در «جبل سنجار» و «جبل قره جاق» به ترتیب در عمق 85 و 165 کیلومتری شمال عراق انجام داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزارت خارجه عراق دیروز در واکنش به اقدام ترکیه، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: بغداد «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در عراق را در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی این کشور از سوی نیروهای ترکیه، فراخوانده و یادداشت اعتراض‌آمیز در این خصوص، به وی تسلیم شده است.در این بیانیه، نسبت به اقدام جنگنده‌های ترکیه در نقض حریم هوایی عراق شدیدا اعتراض شده است.
برخی منابع عراقی گزارش کردند که بر اثر حملات فوق، دست‌کم چهار شهروند عراقی ساکن اردوگاه «مخمور» کشته شده‌اند.
این نخستین موضع‌گیری قاطع دولت عراق علیه ترکیه و نخستین مورد احضار سفیر ترکیه طی دست‌کم 15 گذشته است.