kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن

آمریکا کره شمالی را در میانه مذاکرات تحریم کرد

آمریکا که چند ماهی است پروژه مذاکره با کره شمالی را آغاز و رئیس‌جمهورش چند باری از «کیم جونگ اون» به نیکی یاد کرده، چند مقام دیگر این کشور را تحریم کرد!

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده که، سه مقام دیگر دولت کره شمالی از جمله دستیار عالی «کیم جونگ اون» را به لیست تحریم‌هایش اضافه کرده است.  این تحریم را هم نه به خاطر فعالیت‌های اتمی بلکه، به خاطر مسائل حقوق بشری علیه کره شمالی اعمال می‌کند.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرده، این تحریم‌ها در واکنش به رفتار نکوهیده این افراد در کره شمالی، با شهروند آمریکایی، «اوتو وارمبیر» صورت می‌گیرد. وارمبیر دانشجوی آمریکایی بود که در ژوئن(خرداد) ۲۰۱۷ پس از تحمل ۱۷ ماه حبس در کره شمالی و پس از بازگشت به آمریکا درگذشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، اسامی افراد تحریم شده عبارتند از: «رایونگ هائه چوئه» دستیار عالی کیم جونگ اون و رئیس حزب کارگران وزارت سازمان و راهنمای کره، «کیونگ تائک یونگ» وزیر امنیت کره شمالی و «کوآنگ هو پاک» مدیر وزارت تبلیغات کره شمالی. طبق این تحریم‌ها، تمام اموال و دارایی متعلق به این مقامات که در محدوده قدرت و اختیارات قانونی دولت آمریکا قرار دارد، مسدود می‌شود و در کل آنان از شرکت در هرگونه معامله مالی با افراد در آمریکا منع می‌شوند.