kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

جنگنده‌‌های آمریکا بیمارستان «هجین» سوریه را به طور کامل ویران کردند

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد‌داعش در ادامه حملات به مناطق غیر نظامی استان «دیرالزور» در شرق سوریه، بیمارستان شهر «هجین» را بمباران و ویران کردند.

جنگنده‌های آمریکایی دیروز بیمارستان شهر «هجین» در استان دیرالزور را بمباران کردند. ایسنا به نقل از منابع سوری گزارش داد، این بیمارستان به طور کامل منهدم شد و هشت غیرنظامی نیز جان خود را از دست دادند و شماری نیز زخمی شدند. جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی طی روزها و هفته‌های اخیر بارها مناطق غیر نظامی استان دیرالزور، از جمله شهر«هجین» را به بهانه مبارزه با داعش، بمباران کرده و بیش از 200 غیر نظامی را کشته‌اند.
دولت دمشق نیز در واکنش به این حملات، بارها به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کرده و خواستار اقدام جدی جامعه جهانی علیه واشنگتن شده است.
حلب
مسکو اعلام کرد، آمریکا مانع تحقیق در‌باره حمله شیمیایی اخیر تروریست‌ها در حلب شده و حتی این حمله را انکار می‌کند.
به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بیانیه (اخیر) وزارت خارجه آمریکا، صرفا تلاش برای توجیه تروریست‌های بین‌المللی فعال در ادلب و افراد مرتبط با کلاه سفیدهای دروغین است، که با اقدامات تحریک‌آمیز خود، غربی‌ها را به دردسر انداختند.
این وزارتخانه تاکید کرد: روسیه مدارک قطعی در اختیار دارد که نشان می‌دهند تروریست‌ها در تاریخ ۲۴ نوامبر (سوم آذر) در حلب از خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی سمی علیه غیرنظامیان استفاده کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه در ادامه ، بیانیه وزارت خارجه آمریکا را تلاشی احمقانه برای اعمال فشار بر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با هدف مانع تراشی در انجام تحقیقاتی واقعی دانست. در این بیانیه همچنین آمده است، هدف از اعطای مواد سمی به تروریست‌ها و کلاه سفیدها از سوی سازمان‌های اطلاعاتی غربی ، این است که آنها می‌خواهند، دولت سوریه را هدف قرار دهند.
وزارت دفاع روسیه با‌اشاره به حملات جنگنده‌های آمریکایی علیه غیر نظامیان شهر هجین و استان دیرالزور، هدف از اتهامات واشنگتن علیه مسکو و دمشق را دور کردن توجه جامعه جهانی از جنایات جنگنده‌های آمریکایی در شرق سوریه دانست. وزارت خارجه آمریکا اخیرا با صدور بیانیه‌ای، وقوع هرگونه حمله شیمیایی در حلب را منکر و مدعی شده بود که ارتش سوریه علیه مردم این شهر از گاز‌اشک‌آور استفاده کرده است!
انگلیس نیز با بیانیه مشابهی‌، احتمال استفاده مخالفان(تروریست ها)از گاز «کلر» یا دست داشتن آنها در این حمله را بسیار بعید دانست. آمریکا و انگلیس از حامیان مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها در سوریه
هستند.