kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

ادعای برجامی علی مطهری صدای خبرنگار بی‌بی‌سی را هم درآورد

یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی در پاسخ ادعای همراه با تجاهل علی مطهری که خروج ترامپ از برجام را نتیجه کارشکنی مخالفان برای عدم اجرای درست آن دانسته بود، نوشت:«این شوخی‌ها چیست که نایب‌رئیس‌مجلس می‌کند؟»

 علی مطهری عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان و نائب‌رئیس ‌مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در همایش «دانشجو، سمبل آرمان‌گرایی» در قم، در اظهاراتی عجیب مدعی شد: «از همان ابتدای امضای برجام، بخشی از نظام ما مخالف اجرای آن بود و رفتار و عملکرد آنها چه در مجلس، نیروهای مسلح و... نشان‌دهنده چنین مطلبی بود. به اعتقاد من، اگر کشور ما در مسئله برجام متحد بود و از سمت اروپایی‌ها به مقداری در ایران سرمایه‌گذاری می‌شد، خروج ترامپ از برجام نیز به راحتی ممکن نبود.»
این ادعای همراه با تجاهل علی مطهری صدای خبرنگار بی‌بی سی را هم درآورد و یکی از آنها در پاسخ مطهری نوشت:«این شوخی‌ها چیست که نایب رئیس مجلس می‌کنه؟ برجام/ تاسیسات هسته‌ای که سهله، اگر ایران همه موشک‌هاش را هم ‌بار می‌زد می‌رفت کاخ سفید تحویل می‌داد، باز ترامپ/ بولتون/پومپئو با فشار نتانیاهو و حمایت و تشویق شدید میلیاردر اسرائیلی- آمریکایی شلدون ادلسون، از برجام خارج می‌شدند».
مطهری در حالی ادعا می‌کند که عدم اجرای درست برجام توسط مخالفان داخلی سبب خروج ترامپ از برجام شده است که آژانس انرژی اتمی در 13 گزارش پی‌در‌پی پایبندی و اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی ایران را تایید و همکاری ایران در این زمینه را «بی‌نظیر» توصیف کرده است. تا جایی که کارشناسان این نهاد بین‌المللی از اجرای این تعهدات زودتر از موعد مقرر شده و بالاتر از حد توافق شده از سوی طرف ایرانی ابراز شگفتی کرده بودند.
نائب‌رئیس‌ مجلس البته نمی‌گوید با تاکید و تضمین آقایان ظریف و روحانی مبنی بر اینکه «حتی در صورت خروج آمریکا، باز هم در برجام می‌مانیم»، آمریکایی‌ها باید خیلی بی‌عقل می‌بودند که به تعهدات برجامی خود پایبند بمانند.