kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

نیمی از صهیونیست‌ها سران خود را فاسد می‌دانند

در جدیدترین نظرسنجی که در سرزمین‌های ‌اشغالی صورت گرفته، نیمی از صهیونیست‌ها بر این باورند که سران این رژیم فاسدند.

نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به قلم «گیل هافمن» با عنوان «حدود نیمی از اسرائیلی‌ها می‌گویند مقامات اسرائیل فاسد هستند» نوشته: «47 درصد اسرائیلی‌ها، بر این باورند که سران اسرائیل فاسد هستند.»
به گزارش صداوسیما، این آمار و ارقام در «شانزدهمین گزارش سالیانه شاخص دموکراسی در اسرائیل» درج شده است. برای تهیه این گزارش از 1041 نفر نظرسنجی شده است. نظرسنجی هم در قالب مصاحبه‌های چهره به چهره انجام شده است. منابع خبری می‌گویند این نظرسنجی جامع‌ترین نظرسنجی سالیانه درباره جامعه اسرائیل محسوب می‌شود. در سال جاری پرسش‌های بیشتری درباره وضعیت فساد سیاسی در اسرائیل پرسیده شده بود.
«رووین ریولین»، رئیس ‌رژیم صهیونیستی، با اشاره به این نظرسنجی گفته بسیار نگران‌کننده است که اکثر اسرائیلی‌ها به دولتمردانی که خود به آنها رای داده‌اند اعتماد ندارند.گفتنی است اکثر سران رژیم صهیونیستی به دلیل فساد مالی و سیاسی و اخلاقی یا در زندان به سر می‌برند یا متهم هستند که نمونه آنها نتانیاهو، اولمرت، شارون و دو فرزندش و... هستند. فساد چنان دامن بسیاری از سران درجه یک رژیم صهیونیستی را گرفته که دیگر کار از اتهام و محکومیت آنان گذشته است تا جایی که کارشناسان داخلی این رژيم وضعیت را «خطرناک‌تر از تهدیدهای خارجی» دانسته‌اند و به این ترتیب این وضعیت به یک بار اخلاقی و سیاسی به ویژه برای طبقه سیاسی حاکم این رژیم تبدیل شده است.
سرکوب راهپیمایان
رسوایی صهیونیست‌ها به مسائل داخلی‌شان محدود نیست. این رژیم در ادامه سرکوب فلسطینی‌ها 47 فلسطینی ساکن نوار غزه را عصر روز دوشنبه به ضرب گلوله و در جریان هجدهمین راهپیمایی دریایی زخمی کردند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از غزه، نیروهای ارتش رژیم ‌اشغالگر قدس با شلیک گلوله‌های جنگی و گاز‌ اشک‌آور به سوی فلسطینیان شرکت‌کننده در این راهپیمایی، دست به سرکوب آنان زدند.
راهپیمایان همچنین چندین بالون مزین به تصاویر شهدای تظاهرات بازگشت آوارگان فلسطینی را به هوا پرتاب کردند، این راهپیمایی با هدف حمایت از تظاهرات بازگشت آوارگان فلسطینی برگزار می‌شود. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز سه‌شنبه نیز به محلاتی در شهر طولکرم حمله کردند و در نتیجه این حمله یک جوان شهید و چندین جوان دیگر بازداشت شدند.
لازم به ذکر است که از آغاز تظاهرات بازگشت در 30 مارس گذشته(10 فروردین) تاکنون بیش از 260 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 26 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
دیدار محرمانه
 خبر دیگر اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیدار محرمانه آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ مستعفی این رژیم با مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین را فاش کردند.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این اولین دیدار مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با لیبرمن بوده و در جریان این دیدار درخصوص همکاری‌های امنیتی میان دو طرف و احتمال کاهش محدودیت‌های اعمال شده علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و افکار عمومی فلسطینی‌ها رایزنی شد. لیبرمن در جریان این دیدار تاکید کرده که وی فرد تندرویی نیست و با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص تمام مسائل اتفاق نظر ندارد و آماده است تا با طرف فلسطینی درخصوص همکاری‌های اقتصادی و امنیتی در منطقه تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری رایزنی کند!