kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
منابع خبری اعلام کردند

تونل‌های حزب‌الله سر از اسرائیل درآورد/ صهیونیست‌ها به وحشت افتادند

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید با اعلام حالت آماده‌باش نظامی در مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان، عملیاتی را با عنوان «سپر شمال» برای کشف «تونل‌های هجومی» حزب‌الله آغاز کرده است. لبنان و فلسطین اشغالی ۷۹ کیلومتر مرز زمینی دارند.

بنا بر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات در شمال سرزمین‌های اشغالی و امتداد مرزها با لبنان آغاز شده و هدف از آن کشف تونل‌هایی است که صهیونیست‌ها مدعی‌اند حزب‌الله در این مناطق حفر کرده تا به واسطه آنها به داخل سرزمین های اشغالی نفوذ کند.
به گزارش شبکه اسکای نیوز، آنگونه که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده این عملیات بنا نیست به داخل مرزهای لبنان کشیده شود و تنها در داخل اراضی اشغالی پیگیری می‌شود! و در آن ارتش با استفاده از تکنولوژی‌های جدید به دنبال کشف تونل‌های حفر شده احتمالی در مرز با لبنان خواهند بود.
ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای درباره این عملیات اعلام کرده این عملیات بزرگ‌ترین تحرک نظامی اسرائیل در مرز با لبنان از سال 2014 است و ارتش خود را برای هر سناریویی آماده کرده است.
در این بیانیه، رژیم صهیونیستی ایران را هم به حمایت و پشتیبانی مالی از ساخت پروژه‌های تونلی حزب‌الله  لبنان متهم و ارتش لبنان را نیز سرزنش کرده و گفته وجود این تونل‌ها نشان دهنده عمل نکردن ارتش لبنان به مسئولیت‌هایش است. این گزارش باعث نگرانی صهیونیست‌ها شده است.از سوی دیگر منابع خبری فاش کردند، بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا در بروکسل پیامی را به وی داده مبنی بر اینکه فعالیت‌های حزب‌الله را متوقف کنید و‌الا اسرائیل خود حزب‌الله لبنان را متوقف خواهد کرد! این در حالی است که همین نتانیاهو در درگیری آخر و 2 روزه خود با حماس (که توانایی نظامی‌اش در مقایسه با حزب‌الله چیزی نیست) مجبور شد سریع‌ترین آتش‌بس تاریخ این رژیم را بپذیرد.در جنگ‌های پیشین اسرائیل با گروه‌های مقاومت چه در غزه و چه در لبنان، ارتش اسرائیل در برابر عملیات‌هایی که مقاومت با استفاده از تونل طرح‌ریزی کرده بودند، بسیار آسیب‌پذیر ظاهر شد و همین دلیل باعث  وحشت رژیم صهیونیستی شد. این رژیم بخش ویژه‌ای را برای مقابله با تونل‌ها ایجاد کرد.
خبرگزاری رویترز نیز روزگذشته اعلام کرد: «ارتش اسرائیل عملیاتی را برای شناسایی و تخریب تونل‌های گروه‌های مقاومت لبنانی را که زیر مناطق شمالی فلسطین اشغالی حفر شده‌اند، آغاز کرده است. ارتش صهیونیستی برخی مناطق نزدیک به فنس‌های امنیتی در مرز لبنان را منطقه ممنوع نظامی اعلام کرده و همچنین تعداد نظامیان حاضر در فرماندهی شمالی را برای مقابله با هرگونه درگیری احتمالی افزایش داده است. رژیم صهیونیستی همچنین از حدود یک سال و نیم پیش نیز از ترس ورود نیرو‌های مقاومت به مناطق اشغالی در صورت بروز جنگ احتمالی، دیوار حائلی در مناطق مرزی با لبنان احداث کرد.
در همین حال «جاناتان کانریکس» سخنگوی نیرو‌های دفاعی رژیم صهیونیستی در حالی از وجود این تونل‌ها به عنوان تهدیدی برای این رژیم یاد کرد که در ادامه اظهار داشت از تعداد این تونل‌ها اطلاعی ندارد و این تونل‌ها هنوز به بهره‌برداری هم نرسیده‎اند. ارتش لبنان پس از اعلام آغاز عملیات جدید مرزی رژیم صهیونیستی وضعیت هشدار اعلام کرد.حزب الله لبنان هنوز واکنشی به این ادعاها نداشته است. بسیاری از ناظران معتقدند افزایش توان دفاعی لبنان از طریق بالارفتن توان رزمی و تجهیزاتی حزب الله، مهمترین عامل بازدارنده در مقابل تجاوزگری رژیم صهیونیستی بوده است.