kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

گزارش سازمان ملل از«نژادپرستی ساختاری» در قلب جامعه انگلیس

گزارشگر سازمان ملل در امور نژادپرستی از «نژادپرستی ساختاری» در قلب جامعه انگلیس گفته و تاکید کرده این کشور بلااستثناء همه بندهای اعلامیه جهانی حقوق بشر را نقض می‌کند.
سرویس خارجی-

غرب با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه، همواره برخی حقایق را وارونه جلوه داد. این وارونه‌نمایی گاهی به حدی هنرمندانه صورت گرفته که لو رفتن حقیقت و شنیدن آن، موجب تعجب آدمی می‌شود. حمایت از حقوق بشر و جایگاه والای انسان در جوامع غربی و...از جمله دروغ‌هایی هستند که غرب با استفاده ابزاری از آنها، ضمن افزایش فشار به کشورهای مستقل، از آن برای بالا بردن وجهه خود نیز استفاده کرده است. در جدیدترین این موارد خبر رسیده، انگلیس، یکی از بزرگ‌ترین مدعیان دفاع از حقوق بشر حتی یکی از بندهای اعلامیه جهانی حقوق بشر را رعایت نکرده است.
در این گزارش آمده: «نهادهای مختلف سازمان ملل از جمله یونیسف به خاطر سطوح تکان دهنده فقر کودکان در انگلیس دولت‌های انگلیس را چندین بار محکوم کرده‌اند....شرایط بغرنج فقرا به ویژه کودکان بخشی از وضعیت موجود در این کشور است.»
به گزارش صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، این سازمان‌ها متوجه شده‌اند که سیاست‌های اجتماعی، حقوق زنان، افراد معلول و کسانی که نیازمند کمک قانونی هستند در این انگلیس نقض می‌شود. اعلامیه جهانی حقوق بشر که ظاهرا برای جلوگیری از این جرائم اجتماعی طراحی شده امسال 70 ساله شده است. هر کدام از مفاد این اعلامیه درصددند از همه چیز از حق زندگی و آزادی بیان گرفته تا حقوق مدنی و اقتصادی مانند حق کار و حقوق شایسته، آموزش و پرورش و مسکن محافظت کنند در حالی که سیاست‌های اجتماعی، حقوق زنان، افراد معلول و کسانی که نیازمند کمک قانونی هستند در این انگلیس نقض می‌شود.
رواج فرهنگ آزار جنسی و ارعاب
در همین رابطه «رشیده مانجو» گزارشگر ویژه قبلی شورای حقوق بشر سازمان ملل سال 2014 اعلام کرد فرهنگ ارعاب و آزار جنسی در انگلیس رواج دارد و ریاضت اقتصادی نیز تاثیر نامتناسب بر زنان دارد. مانجو اجازه پیدا نکرد از مرکز «یارل وود» در انگلیس بازدید کند. در این مرکز زنان و دخترانی که قرار است از این کشور اخراج شوند برای مدتی نامشخص در زندان به سر می‌برند. یافته‌های مانجو نشان می‌دهد از سال 2008 هیچ بهبودی در وضعیت زنان بوجود نیامده است.