kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

تعداد بی‌خانمان‌ها در ایرلند 3 برابر شد ایرلندی‌ها تظاهرات کردند

هزاران شهروند ایرلندی در اعتراض به بحران بی‌خانمانی در این کشور، به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعارهایی، نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها، اعتراض کردند.



هزاران نفر از شهروندان ایرلند جنوبی شنبه در  اعتراض‌ به رشد فزاینده بهای مسکن و بحران بی‌خانمانی، به خیابان‌های دوبلین، پایتخت این کشور  آمدند. معترضان که از سوی «ائتلاف ملی بی‌خانمان‌ها و مسکن» سازماندهی شده بودند، علیه سیاست‌های جاری دولت شعار دادند.
به گزارش فارس، آمار انتشار یافته از سوی وزارت مسکن ایرلند جنوبی در مهر ماه سال جاری نشان می‌دهد که در این کشور 9724 بی‌خانمان وجود دارد. بر اساس این گزارش، میزان افراد ساکن در  مکان‌های اضطراری، طی سه سال گذشته دو برابر شده به طوری‌که از طی خرداد سال جاری به 9900
رسیده است. تعداد کودکان بی‌خانمان در این کشور نیز  با افزایش سه برابری در مدت زمان مذکور، از 1211 نفر به 3824 تن رسیده است. به نوشته مورنینگ استار، معترضان ایرلندی اقدام‌هایی چون اعلام وضعیت مسکن اضطراری برای بی‌خانمان‌ها، تدوین لایحه‌ای در قانون اساسی برای ساماندهی مسکن، خاتمه یافتن برخورد با بی‌خانمان‌ها، کنترل اجاره  مسکن و همچنین  تهیه مسکن‌های مقرون به صرفه‌تر را خواستار شدند.شمار شرکت کنندگان در تظاهرات دوبلین، 15 هزار نفر گزارش شده است.