kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

کشف مقادیر زیادی موشک و مهمات آمریکایی از تروریست‌های تکفیری پس از پاکسازی جنوب سوریه

نیروهای ارتش سوریه پس از آزادسازی مناطق جنوب این کشور و در مرحله پاکسازی کامل این مناطق، مقادیر زیادی موشک و مهمات آمریکایی کشف کردند.

یگان‌های متخصص ارتش سوریه در ادامه تأمین امنیت مناطق آزاد شده در استان‌های جنوبی قنیطره، درعا، و السویدا، مقادیر زیادی سلاح و مهمات متعلق به تروریست‌ها را کشف کردند، که همه آمریکایی هستند و موشک‌های آمریکایی «تاو» هم در میان آنها دیده می‌شوند. این سلاح‌ها و مهمات در زیر زمین مخفی شده بودند.
به گزارش فارس، یک افسر در ارتش سوریه گفت که در جریان پاکسازی روستاهای آزاد شده در مناطق جنوب، در داخل مقرهای متعلق به تروریست‌ها، تجهیزات مخصوص عناصر تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» نیز کشف شده است. این کشفیات یکبار دیگر ثابت می‌کند که گروه موسوم به «کلاه سفیدها» ابزار واشنگتن و غرب بوده و این گروه تحت پوشش امدادرسانی، دست به اقدامات تروریستی می‌زند. کلاه سفیدها که یک گروه به ظاهر امدادی است، از سال 2013 تاکنون نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها در سوریه داشته است. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.
مهمات کشف شده در جنوب سوریه، به گونه‌ای در زیر زمین پنهان شده بود که تحت تأثیر عوامل جوی غیر قابل استفاده نشود؛ مسئله‌ای که بیانگر حضور کارشناسان و متخصصان خارجی در میان تروریست‌ها است.
عملیات پاکسازی روستاها و شهرک‌های جنوبی سوریه برای تأمین امنیت کامل این مناطق همچنان ادامه دارد، تا ساکنان بتوانند به منازل خود
 بازگردند.
نیروهای ارتش سوریه دوشنبه هفته گذشته نیز در «غوطه شرقی» و درمناطقی از استان‌های درعا، قنیطره و حمص مقادیر زیادی موشک دوش‌پرتاب و مهمات دیگر کشف و ضبط کردند.
آمریکا پروژه براندازی حکومت سوریه را در سال 2011 کلید زده است و از آن زمان تاکنون، به همراه متحدانش، از تروریست‌های تکفیری و غیرتکفیری در سوریه حمایت‌های تسلیحاتی و مالی کرده و می‌کند.
سایر رویدادها
* ارتش سوریه تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به مراکز نظامی «حماه» را ناکام گذاشت.
* رئیس‌جمهور روسیه گفت، رایزنی با ترکیه و ایران درباره اوضاع سوریه ضروری است.