kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
یک کارگردان آمریکایی:

آمریکا به گروه‌های تکفیری کمک می‌کند(اخبار ادبی و هنری)

یک کارگردان آمریکایی گفت: در آمریکا هم خط قرمزهایی وجود دارد. وقتی به موضوعاتی مثل جنگ سوریه پرداخته می‌شود این خط قرمز هست که مردم نباید متوجه این شوند که آمریکا به گروه‌های تکفیری کمک می‌کند.
دن کوهن کارگردان یهودی فیلم «کشتن غزه» که در جشنواره فیلم مقاومت ایران شرکت کرد در یک نشست خبری اظهار کرد: من فیلمساز و مستندساز هستم که مستند «کشتن غزه» را ساختم. به عنوان یک آمریکایی دلم می‌خواهد بگویم آمریکا سعی دارد مردم ایران را به سلطه خود درآورد با این حال مردم آمریکا در کنار مردم ایران هستند، از همین رو باید تلاش کرد به راهی که جشنواره بر آن تاکید دارد ادامه داد. من از جشنواره تشکر می‌کنم که به مستندسازانی که جان خود را به خطر می‌اندازند و به موضوعاتی که رنج مردم را نشان می‌دهد، بها می‌دهد. خوشحالم که مستند من هم در این جشنواره اکران می‌شود. وی درباره مشکلش در ورود به ایران از سوی دولت آمریکا عنوان کرد: فشارهایی که دولت آمریکا روی ایران و مردمی که از آمریکا می‌خواهند به ایران سفر کنند، زیاد است و سفر به ایران را بسیار سخت می‌کند؛ اما در لحظه آخر دوستان جشنواره ترتیبی دادند تا به جشنواره بیایم، البته خودم هم فکر نمی‌کردم بتوانم به ایران سفر کنم.
این کارگردان آمریکایی گفت: پس از ساخت «کشتن غزه» نامه‌ای از سفارت اسرائیل دریافت کردم که در آن عنوان شده بود من مایه ننگ یهودیت هستم؛ اما در نهایت آنها خواستند این موضوع را ماست‌مالی کنند و به من گفتند از سوی یک کارمند این نامه به شما ارسال شده است.