kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

درخواست محمود عباس از نتانیاهو برای کمک به سیطره بر غزه!

مسئول سابق هماهنگی عملیات‌های دولت صهیونیستی فاش کرد رئیس ‌تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار کمک این رژیم برای سیطره تشکیلات بر نوار غزه شده است! این فرد ‌اشاره‌ای به پاسخ صهیونیست‌ها نکرد.



ژنرال «ایتان دانگوت» روز سه‌شنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرد «همکاری امنیتی اسرائیل با تشکیلات خودگردان به شکل شبانه‌روزی ادامه دارد و من در دوران مسئولیتم هر روز 2 الی 3 بار با «ماجد فرج» رئیس ‌سازمان اطلاعات تشکیلات رام‌الله، «حسین شیخ» وزیر امور مدنی و «سلام فیاض» نخست‌وزیر وقت دولت رام‌الله گفت‌وگو می‌کردم و دیدارهای متعددی هم با ابومازن رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین داشتم.»
 این ژنرال صهیونیست خاطر نشان کرد از محمود عباس پرسیده بود: «آیا تو مطمئن هستی که در غزه واقعا زندگی می‌کنی» و او جواب داده بود که «نه اطمینانی از این مسئله ندارم و من وارد غزه نخواهم شد. اگر شما علاقه‌ای به این کار دارید، شما و کل جامعه بین‌المللی باید مرا به آنجا ببرید و زمینه ورود من به نوار غزه را فراهم کنید.»
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود عباس از ماه آوریل(فروردین) گذشته مجازات‌هایی را علیه باریکه غزه اعمال کرد که مهم‌ترین آنها کاهش میزان برق انتقالی به این منطقه، کاهش 50 درصدی حقوق کارکنان تشکیلات خودگردان، بازنشسته کردن دسته جمعی کارمندان دولتی در غزه و کاهش صدور مجوزهای اعزام بیماران به خارج است. وی همچنین توقف این مجازات‌هایش را منوط به انحلال کمیته اداری تشکیل شده در غزه کرده بود، اما پس از انحلال این کمیته از سوی حماس، هیچ اقدامی برای توقف این مجازات‌ها اتخاذ نکرد. گروه‌های فلسطینی تاکید کرده‌اند که جنبش فتح هیچ اقدام قابل توجهی در زمینه آشتی ملی انجام نداده است بلکه زمینه‌ساز سرکوب‌های بیشتر رژیم صهیونیستی شده است.
مشارکت پژوهشگران صهیونیست ممنوع
خبر دیگر درباره فلسطین اینکه، دانشگاه آفریقایی «استلن بوش» مشارکت پژوهشگران صهیونیست در کنفرانسی علمی در این دانشگاه را لغو کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، لغو مشارکت پژوهشگران اسرائیلی در این کنفرانس بنا به درخواست جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی «بی‌دی‌اس» صورت گرفته است. فعالان این جنبش علت درخواست خود برای لغو مشارکت پژوهشگران اسرائیلی در این کنفرانس را تصویب قوانین نژادپرستانه و تجاوزات و جنایات رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری عنوان کرده‌اند.