kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی:

آقای ابومازن! جاده صاف کن عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل نباشید

جنبش جهانی «تحریم اسرائیل» از سیاست‌های سازشکارانه تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد و تاکید کرده، محمود عباس رئیس‌این تشکیلات، جاده صاف کن عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی شده است.

تداوم همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و پایبندی آن به توافقات اقتصادی با این رژیم، قطعا در تشویق برخی نظام‌های عربی برای برقراری روابط علنی با این رژیم که این روزها زیاد از آن می‌شنویم، موثر بوده است.
به گزارش خبرگزاری قدس، یکی از مسئولین جنبش بی.دی.اس اعلام کرده سیاست تشکیلات خودگردان فلسطین راه رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با تعدادی از کشورهای عربی، اسلامی و آفریقایی را هموار کرده است.
«محمود نواجعه» افزود: «مسئولان رسمی تشکیلات رام‌الله نه تنها از این کشورها نخواسته است که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کنند، بلکه حمایت خود از برخی نظام‌های سرکوبگر عربی را اعلام کرده است... با این وجود ملت‌های عربی و اسلامی همچنان مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و از عملکرد دولت‌های خود راضی نیستند، اما اجازه بیان این مخالفتشان را پیدا نمی‌کنند.»
وی درباره گسترش جنبش بی‌دی اس در کشورهای اروپایی و نفوذ ضعیف آن در کشورهای عربی نیز اعلام کرد. جامعه مدنی در کشورهای اروپایی قوی و فعال است و این کشورها قانونمدار هستند، اما برخی کشورهای عربی اجازه آزادی بیان و اندیشه را نمی‌دهند و ارزشی برای مواضع ملت‌هایشان قائل نیستند.
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرده بود بعد از سفر اخیرش به عمان قصد دارد به کشور‌های عربی دیگری سفر کند و برای رسیدن به قلب آفریقا نیز برنامه‌ریزی می‌کند. چند روز پیش نیز دیداری با رئیس ‌جمهور چاد در تل‌آویو داشته است. هیئت‌های صهیونیستی هم در مسابقات ورزشی در کشورهای قطر و امارات شرکت کرده بود. منابع صهیونیستی هم اعلام کرده‌اند که تل‌آویو در تلاش برای برقراری روابط دیپلماتیک علنی با بحرین و سودان است. جنبشی جهانی تحریم اسرائیل جنبشی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی جهت پایان‌اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است. این جنبش در سال ۲۰۰۵ توسط ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی بنیان گذاشته شد.