kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

برگزاری نمایش هوایی هواپیماهای نیروهای مسلح در جزیره کیش

هواپیماهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نمایش هوایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی کیش بر فراز آسمان خلیج فارس نمایش هوایی برگزار کردند.
کیش- خبرنگار کیهان:

دو فروند میگ 29، سوخو 22 سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از جمله پرنده‌هایی بودند که در این نمایش هوایی اقتدار کشورمان در عرصه صنایع هوا و فضا را به رخ کشیده و بر فراز آسمان کیش تمرین هوایی انجام دادند. این سوخو ساخت کشور روسیه است و پس از 25 سال که بدون استفاده رها شده بود به دست توانمند متخصصان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب به‌روزرسانی شده و بر فراز آسمان خلیج فارس مانور خود را برگزار کرد.
فرود 13 نفر از چتربازان نیروی هوابرد دانشگاه امام حسین (ع) از ارتفاع 3500 متری نیز بخش جذاب دیگری از این نمایش هوایی بود.
همچنین در این نمایش هوایی هواپیمای اف 5 نیروی هوایی ارتش به پرواز آمد.  در ادامه 2 فروند جنگنده صاعقه ساخت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز آسمان جزیره کیش پرواز کردند. همچنین 5 فروند هواپیمای فانتوم 4 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و یک فروند هواپیمای هرکولس C130 در این مانور هوایی چتربازان را حمایت کردند.
در بخش خارجی نمایش هوایی، پرواز آکروباتیک تیم شوالیه روسیه با 4 فروند هواپیمای سوخو 27 به همراه یک فروند هواپیمای ترابری ایلوشن 76 و پرواز 6 فروند جت آکروباتیک L-39 به نام بالتیک بیز از کشور لیتوانی نمایش هوایی اجرا کردند.
نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از روز دوشنبه 5 آذر ماه جاری در جزیره کیش برگزار و تا 8 آذر ماه ادامه دارد. در این نمایش هوایی جمعی از مقامات کشوری و لشکری، نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند.