kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
شبکه تلویزیونی دربار آل‌سعود

انتخابات سوریه پیام اقتدار ایران به جهان بود

شبکه تلویزیونی العربیه طی تحلیلی درباره انتخابات سوریه نوشت این انتخابات توانست قدرت ایران را به تصویر بکشاند.

شبکه تلویزیونی «العربیه» متعلق به دربار آل‌سعود پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه و پیروزی بشار اسد طی تحلیلی تصریح کرد این حادثه (انتخابات) پیام ایران بود مبنی بر اینکه این کشور بازیگر کلیدی است، حتی وقتی که آمریکا، غرب و کشورهای عربی در منطقه حضور داشته باشند.
در ادامه این تحلیل که با عنوان «انتخاب دوباره بشار اسد قدرت ایران را به تصویر کشیده» منتشر شده همچنین آمده نتیجه انتخابات سوریه «ارسال پیام‌های سیاسی تهران به آمریکا و قدرت‌های عربی» بود مبنی بر اینکه توازن قوا در خاورمیانه با وجود تهران تغییر نخواهد کرد.
در این تحلیل همچنین می‌خوانیم: «تهران پیامی واضح دارد،‌ایران بازیگری کلیدی است حتی اگر آمریکا، غرب و کشورهای عربی باشند، و تمام تلاش خود را برای ارسال کمک به شورشیان به میدان آورده باشند.
تحلیلگر عربیه همچنین افزود: «پیامی که از سوی ایران دیکته شد این بود که موازنه قوا تا زمانی که تهران از حکومت دمشق حمایت می‌کند تغییر نخواهد کرد.»
پیش از این مقامات و رسانه‌های دیگری نیز در تحلیل‌های خود درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه، آنرا نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانسته‌اند. ایران به همراه حزب‌الله همواره در کنار مردم این کشور و مقاومت قرار داشته و این مسئله به اعتراض دشمنان مقاومت مانع از پیروزی‌ تروریست‌ها شده است. یادآوری این نکته ضروری است که آمریکا و کشورهای مرتجع عربی به دنبال سرنگونی دولت سوریه ظرف فقط چند ماه بودند اما این کشور اکنون بیش از 3سال است که توانسته با دشمنان مقاومت و تروریست‌ها مقابله کند و برگزاری موفقیت‌آمیز این انتخابات نیز بر مشروعیت و قدرت دولت اسد افزود.