kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
تروریست‌های داعش در محاصره کامل

پلیس عراق همه گروگان‌های دانشگاه الانبار را آزاد کرد

نیروهای امنیتی وپلیس عراق 25 فرد مسلح مهاجم به دانشگاه"الانبار» شهر رمادی را به محاصره کامل خود درآورده وهمه گروگان ها را نیز آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز تعدادی از عناصر وابسته به داعش توانستند به درون دانشگاه «الانبار» در شهر «رمادی» نفوذ کنند. همزمان با ورود تروریست‌ها به این دانشگاه، پل ارتباطی میان دانشگاه و شهر رمادی با انفجار بمب منهدم شد. علاوه بر این انفجار، انفجار دیگری نیز از درون ساختمان دانشگاه شنیده شد. در جریان این حمله، شش غیرنظامی شهید و 30 نفر دیگر مجروح شدند.
پس از این حمله تروریست‌ها،‌ واحدهای ویژه ارتش عراق وارد عمل و با تروریست ها در گیر شدند. در این عملیات که چند ساعت به طول انجامید،نیروهای امنیتی توانستند همه دانشجویان دختر و پسر را ازدست گروگان ها نجات دهند وحلقه محاصره تروریست هارا تنگ تر کنند.خبرگزاری فارس تعداد گروگان های آزاد شده را تا1300تن اعلام کرد.شمار تروریست های مهاجم که ار عناصر داعش هستند نیز25 نفر اعلام شد.این مهاجمان تازمان ارسال خبر در محاصره قرار داشتند.ازموصل نیز خبر رسید، در دومین روز درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی عراق و شبه نظامیان داعش دراین شهر 59 تن کشته شدند.قربانیان این خشونت ها 22 مامور پلیس و 38 شبه نظامی و یک غیرنظامی بودند.
نوری مالکی
همزمان با حملات عناصر داعش به مناطق شهری در رمادی، موصل و سامرا، «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرهای عراق جولانگاه تروریست‌ها نخواهد شد. در این بیانیه همچنین آمده است، حمله به شهر سامرا و تلاش تروریست‌ها برای هدف قرار دادن حرمین شریفین، با هدف برانگیختن فتنه قومی و مذهبی در عراق صورت گرفته است. مالکی همچنین خواستار همبستگی ملت عراق و همکاری‌ آنها با نیروهای دولتی شد.
پنجشنبه گذشته تروریست‌های داعش حمله سنگینی را برای تصرف بخش‌هایی از سامرا تدارک دیده بودند، اما با مداخله ارتش شکست سختی خوردند. در این عملیات ارتش، بیش از 100 تروریست داعش کشته شدند. در موصل نیز تروریست‌ها در مقابل نیروهای امنیتی متحمل شکست سنگینی شدند.