kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

تونسی‌ها با این پلاکارد به استقبال ولیعهد سعودی می‌روند

مخالفان سفر «بن سلمان» به تونس با نصب تصویری از ولیعهد سعودی در حالی که اره برقی در دست وی قرار دارد به استقبال وی می‌روند.

بن سلمان ولیعهد سعودی در سفری دوره‌ای به شش کشور عربی قرار است به تونس نیز سفر کند. این مسئله با واکنش مردم مواجه شده است. مردم تونس به دلیل قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی با اره برقی  محمد بن سلمان را عامل اصلی این جنایت می‌دانند و به همین دلیل مخالف سفر او هستند. در این ارتباط سندیکای روزنامه‌نگاران تونس به شیوه خود از ولیعهد سعودی استقبال، و مخالفت خود را با سفر وی به تونس ابراز کرده است. این سندیکا تصویر بزرگی از بن سلمان را روی دیوار ساختمان این مرکز نصب کرده که وی را با یک اره برقی نشان می‌دهد.
سندیکای روزنامه‌نگاران تونس عبارت «نه به نقض حرمت سرزمین انقلابی تونس» را روی این تصویر نوشته و اعلام کرده در همین رابطه سمیناری با حضور صدها روزنامه‌نگار و فعال مدنی و فعال سازمان‌های حقوق بشری برگزار می‌کند تا راهکاری‌های میدانی و رسانه‌ای علیه سفر ولیعهد سعودی را برنامه‌ریزی و بررسی کنند. «محمد الیوسفی» عضو دفتر اجرایی سندیکای روزنامه‌نگاران تونس هم گفته، این تصویر پیامی به دشمنان آزادی و طاغوتیان مستبد و مخالفان آزادی مطبوعات و آزادی بیان در جهان عربی است.