kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
در شمال سوریه اتفاق افتاد

تهیه 50 موشک شیمیایی توسط کارشناسان فرانسوی و توزیع آنها بین تروریست‌های النصره

منابع خبری گزارش داده‌اند، کارشناسان فرانسوی 50 موشک شیمیایی مدرن را در اختیار عناصر تروریستی «جبهه النصره» قرار داده‌اند تا علیه مردم در شمال سوریه به کار گرفته شود.

منابع محلی در شمال سوریه اعلام کردند، 50 موشک که توسط کارشناسان فرانسوی دستکاری شده و در کلاهک‌های آن مواد شیمیایی از جمله گاز «کلر» تعبیه شده است، در اختیار تروریست‌های جبهه النصره قرار گرفت، تا در شهرهای شمالی سوریه علیه مردم به‌کار گرفته شود!
به گزارش خبرگزاری فارس، این موشک‌ها ابتدا به یکی از مقرهای النصره در نزدیکی زندان مرکزی شهر «ادلب» (شمال غرب سوریه) انتقال یافته و سپس، میان گروه‌های تروریستی توزیع شده است.
منابع مذکور می‌گویند، عملیات انتقال طی پنج مرتبه صورت گرفته و موشک‌های دستکاری شده میان تروریست‌ها در ادلب، حماه و چند منطقه نامعلوم دیگر تقسیم شده است. عناصر النصره دو دسته موشک را به تروریست‌های وابسته به«الحزب الترکستانی» دادند و مقادیر زیادی موشک نیز به سایر گروه‌های تروریستی داده شد که اطلاع دقیقی از تعداد موشک‌ها و گروه تروریستی تحویل گیرنده در دست نیست. تروریست‌ها شامگاه یکشنبه هفته جاری در استان حلب علیه افراد غیرنظامی از گازهای سمی استفاده کرده‌اند، که به مصدومیت بیش از 100 غیر نظامی منجر شد.
وزارت دفاع روسیه نیز اخیرا اعلام کرد، شواهدی وجود دارد که از آماده شدن تروریست‌ها برای انجام حمله شیمیایی جدید در سوریه و به ویژه در ادلب حکایت دارد.
«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که سرویس اطلاعات وابسته به این کشور که در سوریه حضور دارد، پس از رصد منطقه «عاری از سلاح»، به دلایلی دست یافته است که نشان می‌دهد تروریست‌ها قصد دارند بار دیگر دست به حمله شیمیایی بزنند.
در همین راستا، منابع خبری اول آذر ماه جاری اعلام کردند که عناصر تروریستی «کلاه سفید» به همراه عناصر النصره پنج بسته حامل مواد شیمیایی سمی را از یکی از انبارهای النصره در ادلب خارج کردند و به کارشناسان فرانسوی تحویل
 دادند.
کارشناسان فرانسوی هم اخیرا وارد ادلب شدند تا دست به تغییر موشک‌ها بزنند و در کلاهک این موشک‌ها مواد شیمیایی سمی قرار دهند.
فرانسه از سال 2011 تاکنون، به تروریست‌ها در سوریه کمک کرده است.