kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

«روسیه»، بزرگترین خطر برای امنیت ملی انگلیس از نگاه فرمانده جدید نیروهای مسلح بریتانیا

فرمانده جدید نیرو‌های مسلح انگلیس در گفت‌وگویی اظهار داشت که تهدید روسیه علیه امنیت ملی انگلیس جدی و بسیار بسیار بیشتر از گروه‌های تروریستی، چون داعش است.

انگلیس و روسیه مدت‌هاست به دلیل ماجراهایی، چون یک جاسوس دوجانبه (اسکریپال) و موضوع اوکراین دچار تنش شده‌اند. این تنش‌ها روز هم تشدید می‌شود. در جدید‌ترین مورد این تنش‌ها ژنرال «کارلتون اسمیت» فرمانده جدید نیرو‌های مسلح انگلیس که تیرماه برای فعالیت در این سمت انتخاب شد در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی تلگراف» که جمعه منتشر شد، اظهار داشت انگلیس و متحدانش نمی‌توانند برابر تهدید‌های روسیه به خود مطمئن باشند.
 به گزارش فارس ژنرال کارلتون اسمیت که اولین مصاحبه خود را انجام می‌داد درباره روسیه اظهار داشت: «امروز روسیه بطور مسلم تهدید بسیار مهمی علیه امنیت ملی ما به نسبت تهدید گروه‌های افراطی، چون القاعده و داعش است.»
وی با‌اشاره به کاهش تهدید‌های ناشی از گروه‌های تروریستی در غرب آسیا و لزوم تمرکز بر روسیه گفت: «مسکو به دنبال تلاش‌های اصولی برای یافتن آسیب پذیری‌های غرب و بهره‌برداری از آنها به ویژه در برخی مناطق غیرسنتی، چون فضا، سایبری و اعماق آب است.» گفتنی است چالش میان اروپا و آمریکا با روسیه مدتی است جدی‌تر از قبل شده و بسیاری این تنش‌ها را بازگشت به جنگ سرد تعبیر کرده‌اند.
 تائید برگزیت
 خبر دیگر از انگلیس اینکه پس از حل مخالفت اسپانیا با توافق برگزیت به دلیل اختلاف بر سر سرنوشت جبل‌الطارق،  نشست سران اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه برگزار شد و آنها موافقت خود را با توافق صورت گرفته بین اتحادیه اروپا و انگلیس تصویب کردند.«دونالد توسک» رئیس‌شورای اروپا دیروز در توئیتی نوشته: «سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا توافق خروج انگلیس و بیانیه سیاسی درباره روابط آینده اتحادیه اروپا و بریتانیا را تصویب کردند». با تصویب توافق برگزیت در نشست سران اتحادیه اروپا، حالا این توافق در اختیار نخست‌وزیر انگلیس قرار گرفته تا او آن‌ را در پارلمان این کشور به تصویب نمایندگان برساند.پیشتر در خبرها آمده بود که تنها ۴ ماه دیگر تا زمان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا باقی است اما با توجه به مخالفت‌های نمایندگان ارشد پارلمان این کشور با توافق کنونی، آینده مبهمی در انتظار این توافق است‌ و احتمال دارد نمایندگان پارلمان با این توافق مخالفت کنند و دولت ترزا می ‌سقوط کند.