kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

ماکرون جلیقه زردها را تهدید کرد عقب‌نشینی درکار نیست ،پاسخ کوبنده می‌دهم

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که پاسخی کوبنده به خشونت‌های جنبش «جلیقه زردها» خواهد داد و از برنامه ریاضتی خود نیز عقب‌نشینی نخواهد کرد.



جنبش «جلیقه زردها» یک ماه پیش در اعتراض به افزایش قیمت سوخت شکل گرفت و هفته گذشته طرفداران این جنبش به خیابان‌ها ریختند و بیش از 1000 خیابان و بزرگراه را در سراسر کشور بستند. در زد و خورد بین معترضان و پلیس بیش از 400 نفر زخمی و 150 نفر نیز دستگیر شدند اعتراضات جلیقه زردها در برخی مناطق فرانسه هنوز ادامه دارد و  در جزیره «رئونیون» فرانسه زد و خوردهای شدیدی بین آنها و پلیس گزارش
 شده است.
«خبرگزاری فرانسه» گزارش داده، جدیدترین نظرسنجی موسسه معتبر «آی.اف. او.پی» نشان می‌دهد که به دنبال اعتراضات جلیقه زردها میزان محبوبیت «امانوئل ماکرون» 40 ساله فرانسه کاهش یافته و به 25 درصد رسیده است. اعضای این جنبش تهدید کرده‌اند که به اعتراضات خود ادامه خواهند داد تا ماکرون رئیس‌جمهور استعفا دهد و همین مسئله گویا خشم رئیس‌جمهور فرانسه را برانگیخته است.
حالا ماکرون با انتشار توییتی اعلام کرده پاسخی محکم به خشونت‌هایی که از شنبه گذشته در جزیره رئونیون توسط جنبش «جلیقه زردها» علیه افزایش نرخ سوخت آغاز شده است،
خواهد داد.
وی با اعلام این‌که نظامیان فرانسوی را به آن منطقه اعزام خواهد کرد، نوشته: «اتفاقاتی که از در رئونیون می‌افتد بسیار جدی
هستند.
ما اقداماتی را صورت داده‌ایم و آنها را ادامه خواهیم داد. نظامیان ما برای ایجاد نظم در منطقه خواهند بود. ما کوتاه نمی‌آییم، چراکه نمی‌توانیم این صحنه‌هایی را که دیده‌ایم قبول کنیم.»