kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
خیانت ارتجاع عرب به آرمان فلسطین ادامه دارد

دعوت رسمی آل‌خلیفه از نتانیاهو برای سفر به بحرین!

رژیم آل‌خلیفه در خیانتی آشکار به آرمان فلسطین و سازش با دشمن صهیونیستی از نخست‌وزیر اسرائیل برای سفر به بحرین دعوت کرده است. نتانیاهو پیش از این به عمان سفر کرده بود.



سرویس خارجی -

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده نخست‌وزیر این رژیم در آینده‌ای نزدیک به بحرین سفر می‌کند.«هانی مرزوق»، سخنگوی دفتر بنیامین نتانیاهو، اظهار داشته، این سفر فقط «با هدف زمینه‌سازی برای اقدامی بزرگ برای خاورمیانه جدید است و این آغاز دوران جدیدی از روابط اسرائیل با کشورهای عربی و نشانه‌ای است بر اینکه ما در مسیر درستی برای تصحیح تاریخ قرار داریم.»(!)
به گزارش خبرگزاری قدس، وی افزود: «تل‌آویو دست به تلاش‌های بسیار گسترده‌ای در سطوح امنیتی وآکادمیک می‌زند و ما شاهد ثمره این تلاش‌ها خواهیم بود. تعدادی از وزیران در گذشته سفرهایی به کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس با کادرهای اقتصادی و دانشجویی گسترده داشتند.»نتانیاهو در ۲۶ اکتبر گذشته(4 آبان) نیز در اقدامی غافلگیرانه به عمان سفر و با سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان دیدار کرد که این اولین سفر وی به یک کشور عربی بود که در ظاهر روابطی با تل‌آویو نداشت. نتانیاهو اخیراً بارها عادی سازی روابط با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را ستوده است.گفتنی است برخی شیوخ عربی که زمانی مسئله فلسطین را اولویت سیاست‌های خود اعلام کرده بودند، در سال‌های اخیر تغییر موضع داده و به جای آزادسازی قدس ‌اشغالی، به دنبال تامین منافع رژیم صهیونیستی هستند. برخی اعراب حاشیه خلیج‌فارس به ویژه رژیم آل‌سعود حالا در راستای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها گام برمی‌دارند و از علنی کردن این اقدامات نیز ابایی ندارند. اسناد نشان می‌دهد برای عادی‌سازی روابط میان اعراب و اسرائیل پول‌های زیادی جابه‌جا و هیئت‌های مختلفی بین دو گروه تبادل شده است.
سفرهای متعدد مقامات سعودی به سرزمین‌های ‌اشغالی و گرفتن عکس‌های یادگاری با صهیونیست‌ها، در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که برخی اعراب و صهیونیست‌ها بیش از پیش به سمت سازش رفته‌اند. حتی محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی که برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه با صهیونیست‌ها در یک جبهه واحد قرار گرفته است، چند ماه پیش برای دیدار با مقامات تل‌آویو به سرزمین‌های‌ اشغالی سفر کرد و این دیدارها تنها گوشه‌‌ای از تلاش ریاض برای تقویت روابط با رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
در همین رابطه، «سامی ابوزهری» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس به استقبال برخی کشورهای عربی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: «استقبال سران عرب از نخست‌وزیر دشمن صهیونیستی به مثابه عبور از قدس و مسئله فلسطین و زیر پا گذاشتن آن است.»