kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

روزنامه ترکیه‌ای: اسنادی از قتل خاشقجی منتشر می‌کنیم که کاخ‌ بن‌سلمان را به لرزه درآورد

یک روزنامه چاپ ترکیه با انتشار متن شماری از فایل‌های صوتی، خبر داد که یکی از پیامد‌های انتشار این متن‌ها، آشفتگی در کاخ آل‌سعود و سرنگونی «محمد بن‌سلمان» خواهد بود.



رسانه‌های ترکیه طی روزهای گذشته این خط خبری را در پیش گرفته‌اند که به ایستگاه پایانی پرونده «جمال خاشقجی» نزدیک شده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «ینی‌شفق» (نزدیک به دولت ترکیه) در ادامه افشاگری‌های خود در مورد طرح سازماندهی‌شده قتل خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، اعلام کرد، دولت ترکیه طی روزهای آینده فایل‌های صوتی مربوط به شکنجه و قتل خاشقجی را منتشر می‌کند که پیامدهای بزرگی در سطح منطقه و حکومت عربستان خواهد داشت. به نوشته «ینی‌شفق»، انتشار فایل‌های صوتی مربوط به لحظات قتل خاشقجی، قبل و پس از آن، به زودی آغاز خواهد شد.
این فایل‌های صوتی گفت وگوی بین قاتلان خاشقجی، مکالمات آنها با ریاض پس از انجام این جنایت، گفت‌وگوهایی که اثبات می‌کند «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان مستقیما دستور اجرای قتل را صادر کرده و احتمالاً نقش سازمان‌های امنیتی مصر و امارات در این حادثه و اطلاعاتی که کارشناسان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یا آمریکا از این ماجرا داشته‌اند را افشا می‌کنند.
زلزله در کاخ آل‌سعود
آنگونه که ینی‌شفق نوشته انتشار این اطلاعات تازه، جهان را به لرزه درخواهد آورد، منطقه را دگرگون، کاخ سعودی را سرنگون و شرایط جدیدی در ساختار قدرت در منطقه ‌ایجاد می‌کند. نگارنده این گزارش تأکید کرده که «ینی‌شفق» از همان ابتدای این ماجرا بارها تکرار کرد که «محمد بن سلمان» در پشت پرده این جنایت است و شخصا دستور اجرای آن را صادر کرده و «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی نیز شریک این جرم است. تمام جهان در تلاش است تا ولیعهد عربستان را نجات دهند و آنها تمام پول و نفوذ خود را در این راه خرج کرده‌اند.
بن‌سلمان راه فرار ندارد
«ابراهیم کاراگول» نویسنده این گزارش و سردبیر «ینی‌شفق» در ادامه با‌ اشاره به اینکه شیوه‌های لاپوشانی این جنایت دیگر کارایی ندارد، افزود: «ولیعهد سعودی دیگر قادر نیست خود را از این جنایت رها کند. فارغ از عملیات‌ لاپوشانی و مذاکرات، در شرایط حاضر نجات این شخص غیرممکن خواهد بود. حتی محمد بن زاید نیز در این ماجرا دخیل است و نمی‌توان مانع این افشاگری‌ها شد. ما می‌دانیم عربستان و دولت ترامپ تلاش می‌کنند این ماجرا را لاپوشانی کنند و محور اسرائیل- عربستان - امارات در حال رایزنی برای نجات ولیعهد عربستان هستند.»
آغازی بر پایان بن سلمان
ینی‌شفق با بیان اینکه هفته جاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، نوشت: «اگر ترکیه انتشار فایل‌های صوتی را آغاز کند، این اقدام آغازی بر پایان محمد بن سلمان خواهد بود و اگر در چنین شرایطی حکومت عربستان، ولیعهد را برکنار نکند، این ضربه بزرگ، متوجه کل کشور خواهد شد.»