kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

«راه‌اندازی یک جنگ بزرگ منطقه‌ای»راهکار مرکز مطالعات رژیم صهیونیستی برای نجات اسرائیل!

یک مرکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده، اگر رژیم صهیونیستی در سال 2019 اقدام به جنگ افروزی جدید در منطقه نکند، طی 6 سال آینده بسیاری از عناصر قدرت بازدارندگی خود را از دست خواهد داد.



مرکز مطالعات صهیونیستی «نیتساو» در مقاله‌ای به قلم سرگرد «ناداف بن حور» و دکتر «مایکل آیزنشتادت» به بررسی وضعیت امروز رژیم صهیونیستی پرداخته و گفته این رژیم در حال از دست دادن قدرت بازدارندگی خود است مگر اینکه در سال 2019 اقدام به جنگ افروزی جدیدی در منطقه کند.
 نویسندگان این گزارش تأکید می‌کنند تنش روز افزون در مرزهای شمالی سرزمین‌های‌اشغالی باعث افزایش نگرانی‌های موجود نسبت به درگیری جدید بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان یا اسرائیل و سوریه شده است، اما این جنگ منحصر به طرف‌های مذکور نخواهد بود و ممکن است گروه‌های مختلف شیعی و دولت بشار اسد نیز به آن اضافه شود. همچنین ممکن است جنگ شامل تمامی منطقه شده و در منافع حیاتی آمریکا در منطقه غرب آسیا نیز تاثیرگذار باشد. در گزارش این مرکز مطالعاتی همچنین آمده اگر این جنگ در سال 2019 رخ ندهد، در سال ۲۰۲۵ جنگ بزرگتری رخ می‌دهد.گزارش این مرکز صهیونیستی تاکید دارد که اسرائیل نسبت به مشارکت نظامی مستقیم آمریکا در جنگ احتمالی آینده یقین ندارد. علاوه‌بر این رژیم صهیونیستی اطلاع دقیقی از میزان طرف‌های شرکت‌کننده در جنگ آینده در جبهه شمالی ندارد. این موضوع یک نقطه ضعف اساسی در برنامه‌ریزی‌های استراتژیک جهت کیفیت مدیریت جنگ به شمار می‌رود، چرا که اسرائیلی‌ها علاوه‌بر اینکه از تعداد نیروهای دشمنان خود مطلع نیستند، از عرصه‌های جنگی نیز اطلاع دقیقی در دست ندارند. کارشناسان صهیونیست این مرکز گرچه سؤالاتی را در رابطه با نقش احتمالی روسیه و آمریکا در صورت بروز جنگ فراگیر در مرزهای شمالی سرزمین‌های‌اشغالی مطرح کرده‌اند، اما نتوانستند پاسخ شفافی به این سؤالات بدهند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این دو کارشناس صهیونیسم می‌گویند که ممکن است اسرائیل در شرایط کنونی بتواند تسلیم واقعیت‌های منطقه‌ای شده و افزایش قدرت نظامی سوریه و متحدانش را بپذیرد. اما این اتفاق باعث وقوع جنگی سخت‌تر در آینده می‌شود. جنگی که به پیش‌بینی کارشناسان صهیونیست در سال 2025 واقع خواهد شد و احتمالا اسرائیل در آن زمان کارآیی سلاح‌های اتمی خود را نیز از دست خواهد داد، چرا که ممکن است یکی از طرف‌های محور متخاصم با اسرائیل نیز به چنین سلاح‌هایی دست پیدا کند.
گفتنی است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در تابستان گذشته هشدار داده بود که اگر حمله اسرائیل به سوریه و لبنان آغاز شود، من تضمین نمی‌کنم که این جنگ در چارچوب لبنان یا سوریه باقی بماند، بلکه چنین جنگی مسیر هزاران و بلکه صدها هزار مبارز از تمامی گوشه و کنار جهان عرب و اسلام را برای مشارکت در آن باز می‌کند.
بی‌تجربه‌ایم و عبرت نمی‌گیریم
«آلون مادانیس»، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی هم طی یک نامه به فرماندهان کنونی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از عملکرد ارتش تاکید کرده سربازان و فرماندهان میدانی غیرحرفه‌ای بوده و از حملات و درگیری‌های گذشته عبرت نگرفته‌ایم. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی به نقل از «مادانیس» افزود: «اطلاعات نظامی و شاباک تا حد زیادی امکان دسترسی نیروهای خود به اطلاعات را بهبود بخشیده است اما فرماندهی ارتش از حملات گذشته عبرت نگرفته است.» آویگدور لیبرمن وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی نیز طی اظهاراتی گفت، با زور نمی‌توان حماس را از میان برد. گفتنی است عامل اصلی استعفای لیبرمن اختلافات شدید او با نتانیاهو بر سر آتش بس با حماس بود.
نتانیاهو همچنان دست و پا می‌زند
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما در پی بحران دولتی که به استعفای آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی منجر شد، خود مسئولیت اداره این پست را بر عهده گرفت. نتانیاهو تاکید کرد نهایت تلاشش را برای ممانعت از سقوط دولتش به کار خواهد گرفت. اظهارات نتانیاهو بعد از دیدارش با موشه کحلون، وزیر دارایی اسرائیل ایراد شد. نتانیاهو می‌خواست «کحلون» را به خارج نکردن حزبش از ائتلاف دولت برای حفظ اکثریت این ائتلاف در پارلمان و ممانعت از برگزاری انتخابات زود هنگام قانع کند اما موفق به این کار نشد. همچنین قرار است نتانیاهو طی روزهای آینده فردی را به عنوان وزیر خارجه تعیین کند. رسانه‌های عبری اعلام کردند که نتانیاهو احتمالا یکی از اعضای حزب لیکود را به عنوان وزیر خارجه تعیین کند. نتانیاهو در حال‌ حاضر خود سرپرستی این وزارتخانه را نیز بر عهده‌دارد. نفتالی بنت، وزیر آموزش و رهبر حزب خانه یهود نیز تهدید کرده بود که حزبش را از دولت خارج خواهد کرد اما موقتا از این تصمیم منصرف شد. شلیک بیش از 470 موشک به سرزمین های‌اشغالی و شکست این رژیم در جنگ یک روزه از گروه‌های مقاومت فلسطین موجب این سونامی سیاسی در کابینه شده است.گفتنی است آیلت شاکد وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز از استعفا از کابینه رژیم صهیونیستی منصرف شد.