kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

مقاومت فلسطین با این موشک‌ها نتانیاهو را به خاک سیاه نشاند

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه شنبه با پخش یک فیلم ویدئویی، از دستاورد جدید موشکی خود رونمایی کرد. موشکی که به گفته «جهاد» بر اساس تکنولوژی موشک ایرانی «فلق 2» ساخته شده و گنبد آهنین هم نتوانست آن را ردگیری کند.
سرویس خارجی -

در ویدئویی که گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی منتشر کرده، رزمندگان در حال آماده‌سازی موشک بدر پیش از شلیک آن به سوی شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار نوار غزه نشان داده می‌شوند. در این ویدئو، صحنه‌هایی از شلیک موشک به سوی شهر ‌اشغالی عسقلان پخش شده است، موشکی که این شهر را به سبب قدرت تخریبی آن به جهنم تبدیل کرده بود.
به گزارش تسنیم، گردان‌های قدس در پیام خود خطاب به صهیونیست‌ها آورده است: «به شما وعده می‌دهیم موشک‌های بیشتری را در صورتی که گستاخی کنید شلیک خواهیم کرد.»
رژیم صهیونیستی روز سه شنبه 13 نوامبر جاری(22 آبان) طی عملیاتی تروریستی در غزه که با حملات هوایی به این باریکه همراه شد، 13 فلسطینی از جمله «نورالدین برکه» فرمانده قسام را به شهادت رساند و بیش از 80 ساختمان مسکونی و خدماتی را هم ویران کرد که در پی این تجاوزات، گروه‌های مقاومت بیش از 470 فروند موشک به سوی مناطق صهیونیست‌نشین از جمله عسقلان شلیک کردند که به هلاکت سه صهیونیست و زخمی شدن بیش از 85 نفر دیگر منجر شد. این آمار را صهیونیست‌ها منتشر کرده‌اند.
این حملات موشکی که ظرف 40 دقیقه صورت گرفت، چنان صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد که نتانیاهو تن به سریع‌ترین آتش‌بس تاریخ این رژیم داد.پیش از این در پی اجبار رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش بس منابع سوری طی گزارشی، موشک‌های قسام مقاومت را با موشک‌های برکان سوریه مقایسه کردند. براین اساس هر دوی این موشک‌ها براساس تکنولوژی موشک فلق 2 ایران ساخته شده‌اند که در حملات اخیر مقاومت، عسقلان را هدف قرار داد. گنبد آهنین طبق گزارش منابع صهیونیستی فقط توانست، 30درصد این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کند.
مشخصات موشک بدر
موشک «بدر» که براساس تکنولوژی موشک‌های ایران ساخته شده مانند موشک‌های «فلق 2»و از نوع هدایت شونده است که از سلاح‌های موثر زمینی محسوب می‌شود و نقش مهمی در ایجاد آتش متراکم داشته و از قدرت مانور بالایی برخوردار است و قادر به انجام عملیات‌های غافلگیرانه بوده و می‌توان آن را در زمین‌های ناهموار جابه‌جا کرد. قطر این موشک 333 میلی متر بوده و وزن آن 256 کیلوگرم است که 120 کیلوگرم آن وزن سرجنگی آن است و برد آن به 11 کیلومتر می‌رسد که شهرک صهیونیست‌نشین «عسقلان» را به دقت هدف قرار داد. این موشک می‌تواند به سرعتی بیش از سرعت صوت رسیده و طول آن 1820 میلیمتر است و دایره تخریب این موشک 300 متر است.
علت آتش بس از زبان دبکا فایل
 وبسایت صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع امنیتی این رژیم اعتراف کرد پس از شلیک یک راکت پیشرفته از سوی گروه‌های فلسطینی، سران صهیونیست به سرعت خواستار آتش‌بس شده‌اند.
به گزارش فارس، دبکا که گفته می‌شود به منابع اطلاعاتی اسرائیل نزدیک است تاکید کرد که وجود این سلاح‌ها، نتانیاهو را مجبور به پذیرش آتش‌بس کرده است. به نوشته این پایگاه عبری ‌زبان، ارتش صهیونیستی و تمامی مؤسسات امنیتی این رژیم عامدانه درخصوص پیشرفت نظامی فلسطینی‌ها سخن نمی‌گویند. به نوشته دبکا، این راکت مخصوص هدف قرار دادن آتش بار سامانه «گنبد آهنین» است و با دقت بالایی که دارد می‌تواند نیروهای زرهی، مقر فرماندهی و استحکامات دفاعی را هدف قرار دهد. راکت مزبور بر روی خودرو نصب می‌شود و نیاز به سکوی پرتاب ندارد و از این رو می‌توان آن را از هر منطقه‌ای شلیک کرد. دبکا در ادامه تاکید کرد که دلیل توقف سریع جنگ، این راکت بود، راکتی که دو سال پیش به دست جهاد اسلامی رسیده بود و نیروی هوایی اسرائیل امکان هدف قرار دادن محل شلیک آن را ندارد. بعد از یک روز تبادل آتش و شلیک بیش از ۴7۰ فروند موشک مقاومت به سمت اراضی‌اشغالی و تحمیل ۳ کشته و ۸۵ زخمی به صهیونیست‌ها، کابینه امنیتی این رژیم در نهایت به پذیرش توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در غزه رای داد. آتش‌بسی که پذیرش آن از سوی نتانیاهو با اعتراض شدید «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم‌اشغال‌گر قدس و استعفای او همراه شد و موجب شد تا کابینه نتانیاهو تا مرز فروپاشی پیش رود.«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی روز جمعه هشدار داد که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» می‌تواند در آینده نزدیک به اندازه جنبش «حزب‌الله» لبنان قدرتمند شود.
یک بر صفر
 بسیاری از تحلیلگران صهیونیست اما اذعان کرده‌اند حماس برنده نبرد اخیر در نوار غزه بوده و شلیک نزدیک ۵۰۰ موشک به سمت فلسطین ‌اشغالی بزرگ‌ترین دلیل بر از بین رفتن توان بازدارندگی تل‌آویو است.«شمرت مئیر» خبرنگار صهیونیست در همین رابطه نوشت نتیجه واقعی یک-صفر به نفع حماس است، هیچ تفسیر دیگری پیدا نمی‌شود و حقیقت آن است که حماس این دور از نبرد را برده است.