kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
آیت‌الله امامی کاشانی:

اخلال در نظام اقتصادی مصداق محاربه است

امام جمعه موقت تهران اخلال در نظام اقتصادی را خیانت به مردم و یکی از مصداق‌های محاربه دانست.




آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اخلال در نظام اقتصادی را یکی از مصداق‌های محاربه دانست و با تاکید بر اینکه اخلال در مسائل اقتصادی خیانت به مردم است، افزود: نباید در کشور سودجویی، سوءاستفاده‌ها و احتکار باشد، این از اعمال شیعیان و مومنان به دور است.
به گزارش تسنیم، وی افزود: خوشبختانه قوه قضائیه که در راس آن فقیه عادل قرار دارد و همچنین نیروی انتظامی تلاش‌های فراوانی برای مقابله با اخلال در نظام اقتصادی داشته‌اند که باید از زحمات آنها تشکر و قدردانی کرد البته مسئولان باید در مسائل اقتصادی ریزبین و دقیق باشند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در هیچ زمانی در آمریکا، چهره رئیس‌جمهورشان کریه‌تر از این زمان نبوده است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه ترامپ با جنگ رسانه‌ای و دروغ‌افکنی می‌خواهند خودشان را موفق حساب کنند که این را باید به قضاوت 7 میلیارد جمعیت جهان گذاشت، البته آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی و عربستان بدترین چهره را امروز در جهان دارد.
آیت‌الله امامی کاشانی با اعلام اینکه آمریکا به ویژه ترامپ امتحان خود را در جهان پس داده‌اند، گفت: دولتمردان آمریکا سعی نکنند با تبلیغات خودشان را بزرگ نشان دهند، وقتی ترامپ می‌خواست در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و بگوید بهترین رئیس‌جمهور دنیا است، همه به او خندیدند.
وی با بیان اینکه جایگاه ایران با آمریکا قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: در قرآن آمده است که خداوند همواره حق را حمایت می‌کند، جمهوری اسلامی ایران همواره بر حق است و خداوند از آن حمایت می‌کند. این قانون نظام آفرینش است که می‌گوید اگر برای خدا کار کردید، در نزد خداوند عزت می‌یابید و عزت جمهوری اسلامی ایران از آن خداوند است و تمام دنیا به جمهوری اسلامی ایران با دید صدق، امانت و مردمی خوب نگاه می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: فضای مجازی خوب است اما باید به کتاب اهمیت بدهیم. اینکه اینترنت را باز کنیم و بخواهیم رساله‌ای بنویسیم؛ چه در حوزه و چه در دانشگاه، این دانش را بالا نمی‌برد؛ البته فضای مجازی در جست‌وجو کمک می‌کند؛ ولی این کتاب است که دانشمند و اهل فضلیت را به تألیف کتاب راغب می‌کند؛ مثل علامه طباطبایی. آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در هوای سرد و در دانشگاه تهران، ابراز داشت: صاحبان مصلا، نمازگزاران هستند و گروه‌های دیگر، مستأجر. مدیران مصلا، باید طوری برنامه‌ریزی کنند که صاحبان مصلا در چنین روزی که هوا سرد است، اذیت نشوند و بتوانند نماز را در مصلا برگزار کنند. وی خطاب به مدیران بخش‌های مختلف کشور گفت: کار برای اجتماع، غیر از فکر و عمل چیز دیگری هم می‌خواهد و آن دلسوزی است؛ آدم باید دلسوز جامعه باشد در این صورت، بسیاری از مدیریت‌ها به نتیجه می‌رسد.