kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

تظاهرات دانشجویان دانشگاه حلب علیه حضور آمریکا در خاک سوریه

دانشجویان دانشگاه «حلب» سوریه با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه شدند.

دانشجویان دانشگاه حلب دیروز با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز، حضور نظامیان آمریکایی در خاک سوریه را محکوم کردند و خواستار خروج هرچه سریعتر  از آنها شدند. دانشجویان معترض پلاکاردهایی را مبنی بر محکومیت آمریکا در دست داشتند. در حال حاضر شمار نامعلومی از نظامیان آمریکایی در استان‌های شرقی «حسکه»، «رقه» و «دیرالزور» حضور دارند دولت سوریه تاکنون، بارها اعلام کرده است که حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه غیرقانونی است.
دانشجویان دانشگاه حلب همچنین، بر حاکمیت کامل دمشق برکل خاک سوریه تاکید کردند.
«عمار کعده» رئیس اتحادیه ملی دانشجویان سوریه- شاخه حلب- اعلام کرد که این دانشجویان «گرد هم آمدند تا بار دیگر هرگونه مداخله یا تجاوز به سوریه را رد کنند و به مداخله آمریکا در خاک سوریه «نه» بگویند».
دیدار صمیمی
شماری از زنان و کودکان ساکن استان «السویدا»ی سوریه که مردادماه گذشته به اسارت تروریست‌های داعش درآمده و اخیرا آزاد شده‌اند، به همراه سایر اعضای خانواده خود با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کردند.
در پی عملیات ارتش سوریه که اوایل تابستان گذشته در السویدا انجام شده بود، عناصر داعش به برخی مناطق در این استان حمله کرده و 250 غیرنظامی را کشتند، تروریست‌های داعش 30 نفر را نیز که بیشتر آنها، زن و کودک بودند، به گروگان گرفتند. ارتش سوریه در آخرین عملیات خود که پنجشنبه گذشته در شرق «تدمر» صورت گرفت، توانست 19 گروگان را آزاد کند. پیش از این نیز شش گروگان توسط نیروهای ارتش آزاد شده بودند.
«بشار اسد» در این دیدار صمیمی گفت، حکومت سوریه آزادی همه ربوده شدگان را در اولویت قرار داده است.
وی همچنین، آزادی این افراد را از چنگ تروریست‌ها تبریک گفت و تاکید کرد هر چند این آزادی را جشن می‌گیریم، اما هرگز ربوده‌شدگان و مفقودان در دیگر مناطق سوریه را فراموش نمی‌کنیم. حکومت، با تمام توان برای آزادی این افراد تلاش می‌کند.
بشار اسد افزود: هنگامی که نزد من آمدید شادی کردید و برایم دعا کردید اما نیروهای مسلح سوریه مستحق این تشکر و دعا هستند. اگر نیروهای مسلح ما نبودند نه تنها ربوده شدگان آزاد نمی‌شدند، بلکه کل کشورمان ربوده می‌شد. در حقیقت، این افراد مستحق تشکر هستند.
رئیس‌جمهور سوریه که در میان افراد آزاد شده سخن می‌گفت افزود: باید از ارتش حمایت کرد. جوانان باید به ارتش بپیوندند. تروریستها از شرق و غرب بر ما هجوم می‌آورند. همه ما باید به مسئولیت‌مان در دفاع از مردم و کشور عمل کنیم. همه ما فرزندان یک خانه ایم. هر کس از خدمت در ارتش فرار کند در واقع از خدمت به کشور فرار کرده است.
اسد گفت: مردم جولان از 50 سال قبل ربوده شده‌اند اما دیدگاه‌شان در مورد سرزمین مادری، تغییر نکرده است. هر کس از جولان دفاع کند از سوریه، دفاع کرده است. دفاع از هر منطقه سوریه دفاع از کل سوریه است. برخی می‌خواهند با رایانه و فضای مجازی از کشور دفاع کنند اما این درست نیست، دفاع امروز دفاع در میدان است. امروز ما در جنگ هستیم و در جنگ هر چیز امکان دارد. امکان شهادت و زخمی شدن یا مفقود و ربوده شدن وجود دارد، اما مهم این است که به وظیفه خود عمل کنیم.
در مقابل، شماری از آزاد شدگان ضمن تشکر از بشار اسد و ارتش سوریه، جزئیات ربوده شدن و آزادی خود به دست نیروهای ارتش را تشریح کردند و ارتش سوریه  که در راه آزادی آنها، چند شهید تقدیم کرده است را ستودند.