kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
مراجع تقلید در دیدار سردار مؤمنی تأکید کردند

کنترل و آبادی مرزها نقش بسزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر دارد

مراجع تقلید در دیدار سردار مؤمنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کردند که کنترل و آبادی مرزها نقش بسزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر دارد.

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با سردار مؤمنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر تقویت مرزهای کشور، اظهار داشت: باید مرزهای کشور بیش از پیش تقویت شود، اگر مرزهای خود را آباد و بیکاری و فقر را در آن مناطق بر طرف کنیم، نقش بسزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور خواهد داشت.
وی بیان داشت: تنها دیوار کشیدن در مرز کافی نیست، در سراسر مرزهای کشور باید کشاورزی، دامپروری و صنعت توسعه یابد تا جایی که خود مرزنشینان احساس کنند که نفع آنها در حراست آنها از مرزهاست و عضو فعالی از ستاد شما باشند.
آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار بر انجام كارهای فرهنگی و تبلیغی علیه مواد مخدر تاكید كرد و ابراز داشت: آموزه‌های دینی نیز نقش مهمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و افزایش آگاهی مردم دارند و اگر جنبه‌های دینی مردم تقویت شوند، در این حوزه موفق خواهیم شد.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار تصریح کرد: باید جلوی تولید و توزیع مواد مخدر گرفته شود، از زمانی که آمریکا به افغانستان راه پیدا کرده سعی داشته که اهداف شوم خود را در جنبه‌های مختلف برای ضربه زدن به ایران و امت اسلامی اجرایی کند و حضور آمریکا در افغانستان سبب بدبختی‌های بسیاری برای مردم این کشور شده است.
وی بیان داشت: اعتیاد تنها ضرر اقتصادی ندارد بلکه نیروی انسانی کشور را که باید نیروی مولد باشد، آلوده و مریض می‌کند که نتیجه آن آسیب‌های متعدد و افزایش طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود؛ بنابراین کار شما در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد دارای ثواب بسیاری است.
استاد درس خارج حوزه گفت: باید سراغ علت‌ها رفت و از ریشه برخورد کرد، باید فقر و بیکاری و سایر مشکلات را با نگاهی دقیق و تلاشی جهادی ریشه‌کن کنیم، در مسیر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید فرهنگ‌سازی شود و رسانه‌ها در این زمینه وظیفه دارند جامعه را با آسیب‌های اعتیاد آشنا کرده و جامعه را هوشیار کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی نیز در دیدار دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نخستین مسئله مهم در مبارزه با مواد مخدر این است که مرزها بیشتر کنترل شوند، اظهار داشت: در مرزها خدمت‌های مهمی انجام می‌دهند و زحمات آنها را هیچگاه نادیده نمی‌گیریم اما باید بیش از این‌ها توجه داشته باشد، اگر به مرزها توجه بیشتری شده و کنترل شوند، در مسیر مبارزه با مواد مخدر موفق‌تر می‌شویم.
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در دیدار سردار مؤمنی اظهار داشت: اسرائیل زمین‌های کشاورزی بسیار کمی دارد اما اجازه داده در یک مقدار از این زمین‌ها کشت تریاک و خشخاش بشود و از آن برای جوانان جنوب لبنان استفاده کنند که اگر بتوانند این جوان‌ها را آلوده کنند، دیگر حزب‌اللهی با آن کیفیت وجود نخواهد داشت ولی موفق نشدند.
وی گفت: در تاریخ هم جنگی به نام جنگ تریاک ثبت شده که انگلستان می‌خواست تریاک را وارد چین کند، چینی‌ها متوجه شدند و مقاومت کردند، بعد متوسل به جنگ شدند و این جنگ در تاریخ به نام جنگ تریاک نامیده شد. استاد درس خارج حوزه بیان داشت: دشمنان نهایت آرزوی شان این است که جوان‌های ما، بسیجیان ما و تحصیلکرده‌های ما آلوده به مواد مخدر بشوند و هرچه این آلودگی در جوامع بیشتر باشد، راه برای اهداف شوم آنها هموارتر می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت مبارزه فرهنگی با پدیده مواد مخدر‌اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین روش‌ها برای مبارزه، مبارزه فرهنگی است. باید رسانه‌ها دست به دست هم بدهند و عواقب شوم و راه‌های جلوگیری و پیشگیری از اعتیاد را نشان بدهند تا دیگران آلوده نشوند که متأسفانه این مبارزه فرهنگی در حال حاضر ضعیف است.
وی بر لزوم جمع‌آوری معتادان از سطح خیابان‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: باید کار مطالعاتی و تحقیقاتی وسیعی در مورد راه‌های مبارزه فرهنگی با پدیده مواد مخدر صورت بگیرد، در مساجد، در برنامه‌های مردمی، سؤال و استفتاء از مراجع از جمله این کارهاست. استاد درس خارج حوزه کار ستاد مبارزه با مواد مخدر را جهاد دانست و گفت: این کار شما جهاد است به دلیل اینکه سرمایه یک کشور در درجه اول جوانان آن کشور است و هدف مواد مخدر هم بیشتر جوانان است، اگر نیروی جوان را از یک کشور بگیرند دیگر چیزی برای او
باقی نمی‌ماند.