kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
افسر سابق سیا:

آل‌خلیفه سقوط خواهد کرد حتی با وجود حمایت آمریکا و ا نگلیس

به گفته افسر بازنشسته آژانس اطلاعاتی مرکزی آمریکا (سیا) با افزایش موج اعتراضات در بحرین آل خلیفه سقوط خواهد کرد و کشورهای خارجی هم نخواهند توانست این رژیم را نجات دهند.




«امیل نخله» افسر بازنشسته سیا در یادداشتی برای سایت آمریکایی «لوبلاگ» با عنوان «سرکوب بی‌پایان شیعیان در بحرین» ضمن محکوم کردن صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرده، تشدید اعتراضات مردم بحرین به سقوط دولت آل‌خلیفه، به رغم حمایت‌های آمریکا و انگلیس، منجر خواهد شد.
در یادداشت «نخله» می‌خوانیم: «در بحبوحه فجایع وحشتناک انسانی در یمن که سعودی‌ها مسبب آن هستند و ادامه تحقیقات در مورد قتل عمدی جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و نویسنده منتقد سعودی و نویسنده واشنگتن پست، رژیم بحرین، شیخ علی سلمان، روحانی شیعه را به اتهام واهی همکاری با دولت قطر، به حبس ابد محکوم کرد.»
«نخله» افزود: «این حکم غیرقانونی در حالی از سوی دادگاه تجدیدنظر بحرین صادر شده که چند روز گذشته دیوان عدالت اداری بحرین شیخ سلمان را از این اتهام‌ها تبرئه کرده بود... بحرین در همه سطوح به عنوان یک کشور سرسپرده سعودی از لحاظ سیاسی و اقتصادی است و در هر موضوع منطقه‌ای دنباله‌رو مسیر عربستان است، از جنگ در یمن و سرکوب شهروندان شیعی گرفته تا محاصره قطر که یک عضو شورای همکاری خلیج (فارس) است. این رژیم برای تامین امنیت داخلی و رفع کسری بودجه خود به کمک‌های عربستان نیاز دارد و در سرکوب بی‌وقفه اکثریت شیعه و خاموش کردن صدای هر نوع اعتراض مسالمت‌جو مورد حمایت آمریکا و اسرائیل قرار دارد.»