kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
حبیبی:

فرصت‌سوزی اروپا در عمل به تعهدات برجام «اظهر من‌الشمس» است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: فرصت‌سوزی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از ۷ ماه «اظهر من الشمس» است.

محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی، اظهار کرد: هشدار رهبری به کسانی که دل در گرو سازش دارند یا احتمال می‌دهند می‌شود با آمریکا گفت‌وگو کرد و آنها را سر عقل آورد جدی است. نشانه‌های افول و زوال آمریکا از صحنه قدرت جهانی مشهود است، آمریکایی‌ها حتی با همپیمانان خود روی تقسیم قدرت جهان درگیر هستند.
حبیبی با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام اظهار کرد: امید بستن به آنها برای گشایش در تحریم‌ها یک تصور باطل است. ما باید به سرعت به سمت خودکفایی و تولید و دور زدن تحریم‌ها برویم و از فرصت تاریخی که فراهم آمده مناسبات خارجی خود را با شرق به معنای حقیقی آن تحکیم ببخشیم البته به این نکته هم باید توجه داشت که باصطلاح ضرب‌المثل معروف گذاشتن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد کار عاقلانه‌ای نیست.
وی به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها فقط به براندازی نظام آن هم از طریق روسیاه‌ترین گروه‌های ضد انقلاب یعنی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها فکر می‌کنند. موضوع گفت‌وگو در مورد تحریم‌ها، مذاکره موشکی و حقوق بشر فقط بسترسازی برای براندازی است. البته دل بستن به منافقین و سلطنت‌طلب‌ها علامت استیصال آمریکا و همفکران آن است.
حبیبی با اظهار تأسف از سخنان آقای عراقچی در امید داشتن به اروپایی‌ها گفت: فرصت‌سوزی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از ۷ ماه اظهر من الشمس است. آنها هنوز به راهکار عملی برای یک ساز و کار مالی با ایران نرسیده‌اند و شاید هم هرگز نرسند. حجم مبادلات اقتصادی اروپا با آمریکا و منافعی که از این حیث نصیب آنها می‌شود مانع اصلی به سر عقل آمدن آنها در رابطه با ایران است.
حبیبی با اشاره به انتشار فهرست۷۰۰ نفره تحریم‌های جدید آمریکا گفت: کوه موش زائید؛ آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با این کار یک شوک به اقتصاد ایران وارد می‌آورند، حال آنکه مدت‌هاست جامعه ما از اثر روانی اعلام تحریم‌ها تخلیه شده و همه مردم به این نتیجه رسیده‌اند که راه حل مشکلات اقتصادی در داخل است و باید به آن همت گماشت.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از شورای نگهبان در دقت در بند بند لایحه سی‌اف‌تی اظهار کرد: مخالفت شورای نگهبان با لایحه سی‌اف‌تی و اعلام مغایرت آن با شرع و قانون اساسی متضمن حفظ منافع ملی و مسدود کردن راه‌های نفوذ است، لذا باید از تک تک اعضای شورای نگهبان به دلیل این دقت نظر تشکر کرد.
به گزارش مهر حبیبی افزود: شورای نگهبان بندهایی را به دلیل مبهم بودن در لایحه سی‌اف‌تی ذکر کرده است. باید پرسید با این ابهام‌گویی در قانون با این اهمیت، چه چیزی را می‌خواهیم حل کنیم. هیچ مشکلی در هاله‌ای از ابهام حل نمی‌شود بلکه بر مشکلات می‌افزاید.