kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

برگزاری سی‌وسومین راهپیمایی بازگشت در غزه با یک شهید و 146 زخمی

ساکنان نوار غزه سی‌وسومین راهپیمایی بازگشت در غزه را هم با وجود حملات مسلحانه نظامیان صهیونیست برگزار کردند که در جریان آن یک جوان دیگر فلسطینی به شهادت رسید و 146 نفر هم مجروح شدند.

 ساکنان نوار غزه روز جمعه گذشته سی‌وسومین راهپیمایی بازگشت را برگزار کردند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در جریان این راهپیمایی هم، تظاهرکنندگان هدف گلوله جنگی قرار گرفتند که بر اثر آن 146 نفر مجروح و یک نفر هم شهید شد. ۶ نفر از مجروحان کودک، ۹ نفر زن و یک نفر از پرسنل پزشکی
 است.
آن‌طور که خبرگزاری میزان نوشته، «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نام این شهید را «رامی وائل اسحاق قحمان» ۲۸ ساله اعلام کرده و گفته او که به ضرب گلوله به شدت مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستان غزه به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.
شمار شهدای فلسطینی «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به دست نیرو‌های صهیونیستی تا کنون به بیش از ۲60 تن رسیده است، همچنین بیش از ۲4 هزار فلسطینی نیز در این تظاهرات مجروح شده‌اند.
راهپیمایی‌ بزرگ بازگشت از 30 مارس (10 فروردین) آغاز و هر هفته روز جمعه در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های‌ اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.