kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

انفجار 6 بمب در بغداد 8 شهید و 16 مجروح برجای گذاشت

عناصر گروه تروریستی داعش با انفجار شش بمب در مناطق مختلف پایتخت عراق، هشت غیرنظامی را شهید و 16 تن دیگر را مجروح کردند.



تروریست‌های داعش دیروز در مناطق مختلف شمالی، جنوبی و شرقی بغداد، غیرنظامیان را هدف قرار دادند. بر اساس آمارهای رسمی، هشت نفر مجموعا در این انفجارها، جان خود را از دست داده و 16 تن دیگر زخمی شدند. علاوه بر آن، شماری از خودروهای مردم بر اثر این انفجارها، در آتش سوخت.
هرچند هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفت، ولی این حملات به احتمال زیاد، کار هسته‌های مخفی داعش در پایتخت عراق بوده است.
هلاکت ده‌ها تروریست
خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد، یگان‌های نظامی ارتش با همکاری نیرو‌های حشد‌الشعبی و با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش عراق، عملیاتی را در منطقه «جزیره صلاح الدین» به اجرا درآوردند. در این عملیات، بسیاری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و انواع سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی آنها به غنیمت گرفته شد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارشی گفت: یگان‌های نظامی با همکاری نیرو‌های حشد‌الشعبی عراق،  عملیات نظامی خود را در جزیره صلاح الدین به اجرا در آوردند، تا این منطقه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند. یکی از فرماندهان عراقی در مصاحبه با خبرنگار العراقیه گفت: «با استناد به اطلاعات امنیتی از جزیره صلاح‌الدین، مخفیگاه‌های تروریست‌ها در این منطقه مشخص شد. عملیات امنیتی و نظامی در دو روز پیاپی ضد تروریست‌ها در این منطقه به اجرا درآمد. در این دو روز توانستیم بیش از 20 قبضه تیربار تروریست‌ها را منهدم کنیم. همچنین توانستیم تروریست‌های زیادی را به هلاکت برسانیم و سلاح‌های مختلفی را به غنیمت بگیریم».
یکی از نیرو‌های عراقی نیز گفت: «همانطور که می‌بینید اینجا انبار‌ سلاح داعش است. این انبار در جزیره صلاح‌الدین و در منطقه حد فاصل «تلول الباج» و «الحضار» قرار دارد و ما توانستیم سلاح‌های آن را به غنیمت بگیریم».
 خبرنگار العراقیه افزود: «هدف ازعملیات نظامی که با هماهنگی‌های مشترک و با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش عراق صورت می‌گیرد، تامین امنیت مناطق صحرایی و اجازه ندادن به تروریست‌ها برای ورود به منطقه جزیره صلاح الدین است؛ به ویژه اینکه عملیات امنیتی در چندین محور به اجرا درمی‌آید.»
یکی دیگر از نیرو‌های عراقی نیز گفت: «این عملیات نظامی را با موفقیت به اجرا درآوردیم. جنگنده‌های ارتش نیز از ما پشتیبانی کردند. یگان‌های بسیج مردمی نیز با ما همکاری داشتند. ان‌شاءالله با تلاش رزمندگان قهرمان عراقی، به هیچ یک از تروریست‌ها اجازه هیچ‌گونه حضوری را در این منطقه نخواهیم داد».
یکی دیگر از نظامیان عراقی گفت: «ما در جزیره صلاح‌الدین و همه مناطق دیگر تروریست‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهیم. ما در آمادگی کامل به سر می‌بریم و خدا را به همین خاطر شکر می‌کنیم».
یکی دیگر از نیرو‌های عراقی نیز گفت: «در عملیات نظامی جنگنده‌های ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی و نیرو‌های بسیج مردمی نقش داشتند. در این عملیات خسارت‌های سنگینی به دشمن وارد کردیم».
خبرنگار العراقیه افزود: تضعیف توانایی گروه‌های تروریستی و انهدام سلاح‌های آنان، برجسته‌ترین اهدافی است که یگان‌های امنیتی و بسیج مردمی عراق در جزیره صلاح الدین برای تحقق آن، عملیات نظامی را به اجرا در می‌آورند.خبر دیگر از عراق اینکه، «هاشم الموسوی» از رهبران سازمان بسیج مردمی عراق، اعلام کرد که یگان‌های مختلف این سازمان به طور کامل برای نفوذ به خاک سوریه و انجام عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی آماده‌اند. وی در عین حال، تصریح کرد که این تصمیم صرفا بستگی به توافق طرف‌های سوری و عراقی دارد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه»، تاکید کرد که گروه‌های مختلف الحشد آماده‌اند تا گروه‌های تروریستی داعش را در هر نقطه و مکانی تعقیب کنند و آنها را از بین ببرند. دستور نفوذ به خاک سوریه نیز تنها در دست «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است.