kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
دیروز از سوی آل‌خلیفه صورت گرفت

صدور حکم حبس ابد برای شیخ‌علی سلمان در آستانه آزادی از زندان!

یک روز بعد از دیدار پادشاه بحرین با پادشاه سعودی و در آستانه پایان دوران حبس 4 ساله دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین خبر رسید، دادگاه تجدیدنظر رژیم آل خلیفه حکم برائت وی را لغو و ایشان را به حبس ابد محکوم کرده است؛ یک رسوایی بزرگ برای آل خلیفه!
 سرویس خارجی-

دادگاه فرمایشی آل خلیفه علاوه‌بر «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، علی الاسود و حسن سلطان از دیگر اعضای این گروه را هم به حبس ابد محکوم کرد. طبیعتا آل خلیفه برای صدور چنین حکم سنگینی به جرم سنگینی مثل«جاسوسی» نیاز داشت!
دادستانی کل رژیم آل خلیفه مدعی شده این سه با هدف ادامه اعتراض‌ها و آشوب‌های مربوط به سال ۲۰۱۱ (سال وقوع قیام مردمی در بحرین) و ایجاد خرابکاری و اعمال خشونت با هدف سقوط نظام با مقامات دولت قطر تماس برقرار کرده بودند!
به گزارش ایسنا، دادستانی این رژیم همچنین مدعی شده، آنها اطلاعات حساسی را برای دولت قطر که به امنیت کشور ضربه می‌زد افشا کرده‌اند و این از شنود تماس‌های تلفنی آنها با مقامات قطری ثابت شده است.گفتنی است، رژیم آل خلیفه شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را هم به دلیل دریافت وجوهات شرعی، به پولشویی! متهم کرده است.رژیم آل خلیفه روز گذشته این حکم را در شرایطی صادر کرد که پس از بارها به تعویق افتادن جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم، قرار بر این شد وی در دیماه سال جاری از زندان آزاد شود، به همین دلیل برای تداوم مدت حبس شیخ علی سلمان، اتهام واهی جاسوسی برای قطر را به وی نسبت داده و هیچگونه سندی برای اثبات این ادعای خود به افکار عمومی ارائه نکرده است.
واقعیت این است که رژیم آل خلیفه با صدور حکم برائت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به عنوان بزرگترین جریان مخالف این کشور، رسوایی بزرگی را برای خود به ارمغان آورد. مقامات آل خلیفه مدتهاست که شیخ علی سلمان را متهم به جاسوسی برای قطر کرده‌اند، این درحالی است که تاکنون حتی کوچکترین سند و مدرک مبتنی بر گناهکار بودن او در این زمینه ارائه نشده است. بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی‌های مردمی ناشی از سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.