kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
خطاب به وکیل سابقش

ترامپ: سیاه‌پوستان آمریکایی باید احمق باشند که به من رای بدهند

وکیل سابق دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای تازه برخی از اظهارات زشت و نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه سیاه‌پوستان را افشا کرده و گفته وی معتقد است کشورهایی که رهبرشان سیاه‌پوست باشند چاه مستراح هستند!

ترامپ بارها در محافل خصوصی قبل و بعد از ریاست جمهوری تمایلات نژادپرستانه خود را بروز داده است. «اوماروسا مانیگو نیومن»، مشاور سیاه‌پوست سابق کاخ سفید هم در کتاب جدید خود با نام «روانی: روایت یک کارمند داخلی از کاخ سفید ترامپ» نوشته بود فایل‌هایی صوتی از ترامپ در اختیار دارد که نشان می‌دهد او بارها از الفاظ نژادپرستانه استفاده کرده است. این در حالی است که ترامپ پیشتر مدعی شده بود چنین فایل‌های صوتی وجود خارجی ندارند. وی حتی «اوماروسا» را یک انسان «حقیر» و همچنین «سگ» خوانده بود! اوایل امسال نیز ترامپ با این افشاگری روبرو شد که قبلا کشورهای آفریقایی را با لفظ «چاه مستراح» توصیف کرده است!
حالا «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ روز جمعه در گفت‌وگویی اعلام کرده رئیس‌جمهور آمریکا پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هم حرف‌های نژادپرستانه می‌زده است. وی در این مصاحبه به تعدادی از اظهارات نژادپرستانه ترامپ درباره سیاهپوستان پیش از ورود به عرصه سیاسی ‌اشاره کرده است. به گفته وی ترامپ یک بار بعد از مشاهده حضور جمعیت اکثرا سفیدپوست در یکی از تجمع‌های حمایتی‌اش، گفت‌: «سیاهپوستان بیش از حد احمق هستند که بخواهند به من رای دهند.» به گزارش باشگاه خبرنگاران، «کوهن» در ادامه گفته: زمانی که نلسون ماندلا، رهبر فقید و مبارز آفریقای جنوبی فوت کرد، دونالد ترامپ گفته: «یک کشور را نام ببرید که به وسیله یک شخص سیاهپوست اداره می‌شده و به چاه مستراح تبدیل نشده باشد.» وکیل شخصی سابق ترامپ در ادامه سخنانش گفته: «زمانی که من و ترامپ در دهه 2000 به شیکاگو می‌رفتیم، در مسیر رفتن از فرودگاه به هتل از یک مسیر کثیف که به نظر می‌رسید مکان زندگی خلافکاران باشد عبور کردیم. ترامپ در این لحظه به من گفت که فقط سیاه‌پوستان می‌توانند اینگونه زندگی کنند.» وی همچنین گفت ترامپ پیشتر در زمان پخش فصل اول برنامه تلویزیونی «کارآموز» به او گفته بود که هرگز اجازه نخواهد داد یک آفریقایی-آمریکایی در این برنامه پیروزشود.