kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
خطیب جمعه تهران:

آمریکا در تحریم‌ ایران به اهداف خود نمی‌رسد

خطیب موقت جمعه تهران گفت: امکان اینکه آمریکا بتواند به اهداف اقتصادی‌اش برسد، بسیار ضعیف است، اما به اهداف سیاسی‌اش از این تحریم‌ها قطعا نخواهد رسید.




آیت‌الله محمد علی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: در فضای مجازی تصاویر منزجرکننده‌ای منتشر می‌شود و برخی این تصاویر را با هدف بر هم زدن آرامش خانواده‌ها منتشر می‌کنند که مسئولین باید نسبت به آن هوشیار باشند.
وی با‌اشاره به دزدی بیت‌المال، بیان داشت: بعضی‌ خیال می‌کنند که فرصتی هست که می‌توانند پولی را غارت کنند.‌ای بدبخت، قیامتی در پیش است، به حساب تو رسیدگی خواهد شد؛‌ای کسی که فعلا داری پول‌ها را از طریق حرام جمع می‌کنی، به جان بیت‌المال افتاده‌ای و دزدی و فرار می‌کنی، از دست خدا نمی‌توانی فرار کنی، طبق فرمایش قرآن، به آتشی می‌سوزی که خداوند آن را برای سوزاندن انسان‌های طاغی و یاغی فراهم کرده است.
به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران افزود: برخی فکر می‌‌کنند که بیت‌المال صاحب ندارد و با خود می‌گویند که ببریم و بدزدیم، به آنها می‌گویم که دزدی از جیب افراد آسان‌تر از دزدی از بیت‌المال است. در روایات داریم که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج)، انسان‌هایی که زکات نمی‌دهند، اعدام می‌شوند، دزدی از بیت‌المال قصاصش اعدام است، زیرا پولی را می‌دزدد که حیات و ادامه جامعه اسلامی در گروی آن است.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: اربعین تبریک دارد، اربعین روزِ پیروزی امام حسین(ع) است. روزی است که ایشان یک تنه با عده اندکی از یارانش بر یک دنیای کفر، شرک و نفاق و ظلم پیروز شد، این کاروان با عزت و کرامت به کربلا آمدند، شعارهایی که امام حسین(ع) در روز عاشورا سر می‌داد، امروز در اربعین تجلی پیدا کرد.
وی ادامه داد: جنایات یزید به‌طور آشکار و علنی در مجامع عمومی مطرح می‌شد، بعضی از مأمورین یزید همراه کاروان اسرا بودند، اما جرات سخن گفتن نداشتند؛ این یعنی پیروزی، یعنی شکست دشمن و ظلم، ظالم نمی‌تواند بماند و دوام بیاورد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: واقعا تبریک دارد، مرحبا به ملت آزاده ایران و سراسر جهان که در اربعین با این عظمت با پای پیاده به سمت قبر امام‌حسین(ع) شتافتند. اینها آمدند که جشن پیروزی امام‌حسین(ع) را بگیرند؛ امام حسین(ع) نظام طاغوتی و اموی را ساقط کرد و در اربعین به‌طور دائم مقاومت در برابر ظلم را به صورت زیارت، پایه‌ریزی کرد. این زیارت اربعین خیلی ارزنده است، در این زیارت‌ها اهداف مقدسه ائمه معصومین(ع) و مقام امام بیان می‌شود.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تأکید بر اینکه جمعیت عظیم در اربعین به راه می‌افتد و حرفش این است و می‌گوید که هیچ مستبدی قادر نخواهد بود، مبارزه برای تحقق عدالت را پایان دهد و این مبارزه تا ریشه‌کن کردن کُفر، شِرک، نفاق و ظلم ادامه خواهد داشت، بیان داشت: سرنوشت ستمگران، آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت و بالاخره سرنوشت هر ستمگر به‌طور قطع سقوط، نابودی، رسوایی و سرنگونی است، اینجانیان فکر می‌کنند، می‌توانند به این مقاومت پایان دهند، اما مطمئنا این آرزو را به گور خواهند برد.
وی خطاب به ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: به ترامپ می‌گویم که دوران زورگویی و قلدری رو به افول است.امام جمعه موقت تهران آمریکا را روز به روز منفورتر و منزوی‌تر دانست و افزود: در اجلاس سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان، همه آنها از مواضع ایران درخصوص تحریم‌های ظالمانه بر این مواضع پافشاری و حمایت کردند. تأکید داشتند که به همکاری خود با ایران ادامه خواهند داد.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی اظهار داشت: امکان اینکه آمریکا بتواند به اهداف اقتصادی‌اش برسد، بسیار ضعیف است، اما به اهداف سیاسی‌اش از این تحریم‌ها قطعا نخواهد رسید.
وی به جنایات رژیم آل‌سعود در یمن‌اشاره کرد و گفت: تا کی باید بشنویم که 14 میلیون یمنی از گرسنگی در خطر مرگ قرار دارند و دنیا هم تماشاچی باشد و آمریکا هم جنایت و از جانی حمایت کند؟ رژیمی که به دروغ خود را خادم حرمین معرفی می‌‌کند و در رأس خائنین به حرمین است، این طور بی‌پروا به کشتار بی‌گناهان، زنان و کودکان ادامه می‌دهد.
تابستان داغ دشمن
 به تابستانی مایوس‌کننده تبدیل شد
سردار غلامرضا جلالی، رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: 13 آبان به عنوان روز مقابله با آمریکا که مظهر تروریسم است، باید گرامی داشته شود زیرا در جهان امروز همواره نام تروریسم با نام آمریکا گره خورده است.
وی آمریکا، عربستان و رژیم‌صهیونیستی را به عنوان 3 ضلع مثلت تروریسم در دنیا دانست و افزود: خلق، هدایت، به‌کارگیری و پشتیبانی از تروریسم برعهده این سه کشور است. امروز جای پای آمریکا، عربستان و اسرائیل در حمایت از داعش به خوبی دیده می‌شود و هرجا که فرماندهان اصلی داعش نیاز به جابجایی داشته باشند، آمریکایی‌ها این کار را برای آنها انجام می‌دهند.
سردار جلالی تصریح کرد: عربستان و رژیم صهیونیستی نیز همواره تروریسم‌پرور و از پشتیبانان اصلی تروریسم بودند که برای نمونه می‌توان به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دست رژیم صهیونیستی‌اشاره کرد. رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد مرحله جدیدی از مبارزه با آمریکا هستیم،‌ گفت: امروز دشمن مرحله جدیدی از مبارزه با ما را آغاز کرده که طی آن ما با یک تهدید ترکیبی شامل عملیات روانی با بکارگیری رسانه‌ها، عملیات شناختی برای تاثیرگذاری بر مردم در راستای جنگ اقتصادی و همچنین اعمال تحریم‌ها در حوزه جنگ اقتصادی و سعی در ناامن کردن ایران برای از بین بردن امنیت هستیم.
وی خاطرنشان کرد: رهبرانقلاب چارچوب کلی مقابله با این تهدیدات را ترسیم فرمودند که شامل حمایت از دولت قانونی کشور و بستن راه مذاکره بود. عناصر اصلی این راهبرد حاکمیت، دولت و مردم هستند. سردار جلالی افزود: در بعد حاکمیت ملی می‌بایست بر وحدت ملی حول محور رهبر انقلاب که ناشی از تفکر اسلام ناب، تفکر حضرت امام و قواعد قرآنی است تکیه کرد. در بعد دیگر دولت، مسئولیت اجرایی جدی دارد. ما امروز در حال عبور از تحریم ظالمانه غربی‌ها هستیم و دولت در این مسیر نیاز به تقویت دارد. رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: مردم باید شرایط امروز کشور را درک کنند و در این شرایط حساس بصیرت انقلابی خود را نشان دهند. وقتی آمریکایی‌ها با چراغ روشن به وسط میدان می‌آیند، جبهه کاملا شفاف و مشخص است و امروز همه جریانات وفادار به انقلاب باید موضع‌گیری خود با دشمن را مشخص کنند.
وی با بیان اینکه سوریه‌سازی از سایر کشورهای منطقه یکی از راهبردهای آمریکا بود، اظهار داشت: مردم ما امروز قدر امنیت ایجاد شده در کشور را که ثمره خون شهیدان است به خوبی می‌دانند. همچنین مردم قدر ولایت و فرماندهی کل قوا که جبهه درگیری با استکبار را هدایت می‌کند، می‌شناسند و باید نگاهشان به سرانگشت ایشان باشد.
سردار جلالی با‌اشاره به ضرورت پدافند غیرعامل، گفت: امروز ضرورت پدافند غیرعامل بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و ما در حوزه‌های مقابله با دشمن نیاز به دانش تخصصی و علمی داریم. امروز با تهدیداتی در حوزه سایبری روبرو هستیم که با هدایت‌های خوبی که در این زمینه صورت گرفته آمادگی مقابله با آن را داریم. همانگونه که تابستان داغ دشمن به تابستانی مایوس‌کننده تبدیل شد انشاءالله در ادامه دشمن را با شکست روبرو
 می‌کنیم.