kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
امام جمعه قم:

تمامی پیشرفت‌های کشور با وجود تحریم‌ها حاصل شده است

امام جمعه قم با اشاره به جنگ روانی آمریکا و دنباله‌هایش برای ترساندن مردم و مسئولان، گفت: آمریکا اگر کاری بیش از آنچه تا امروز انجام داده از دستش برمی‌آمد، تاکنون انجام می‌داد و وعده این تاریخ و آن تاریخ را نمی‌داد.



قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: کشور امروز در یکصد شاخص به پیشرفت‌های خیره‌کننده رسیده است که همه اینها با وجود تحریم‌ها بدست آمده است.
وی با بیان اینکه در هر عرصه‌ای که پیشرفت کرده‌ایم آن عرصه مورد تحریم بوده است، گفت: چه زمانی ما تحریم نبوده‌ایم که حالا وعده 13 آبان را می‌دهند؛‌ ما در تمام این 40 سال هدف تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده بوده‌ایم اما بعد از 40 سال تحریم و جنگ 8 ساله و توطئه نرم دیگر جرأت تهدید نظامی را هم ندارند و جنگ روانی آخرین حربه آنها خواهد بود.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه حرکت رو به جلوی کشور را توقف‌ناپذیر عنوان کرد و اظهار داشت: دولت محترم به وعده‌های مستکبران دل نبندد و منتظر آنها نماند زیرا ثابت شد هدف آنها از تعویق تاریخ‌ها این است که مردم و مسئولین دست روی دست گذاشته و در حالت انتظار بمانند و بدین‌وسیله فرصت پیشرفت را از ملت بگیرند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها پذیرایی مسئولان کشور عمان از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: این خطای استراتژیک شیخ‌نشین عمان غیرقابل توجیه و خیانت به جهان اسلام و آرمان فلسطین محسوب می‌شود. آنها بدانند که نمی‌توانند به این سادگی همراه با صهیونیست‌ها شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی اظهار داشت: صهیونیست‌ها در قتل خاشقجی در ترکیه با آل سعود همدست بوده‌اند و پرونده‌سازی برای دیپلمات‌های ایران در دانمارک کار صهیونیست‌ها برای انحراف افکار عمومی از جنایت‌های صهیونیست‌ها و آل سعود صورت گرفته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تقدیر از دولت و ملت عراق در پذیرایی از زائران ایرانی اربعین، گفت: مسئولان و مردم باید برای افزایش اطلاعات فرهنگی و مذهبی زائران برنامه‌ریزی کنند و از این فرصت برای ترویج و تعمیق فرهنگ عاشورایی و ابعاد مختلف دینداری استفاده کنند و مردم را هرچه بیشتر با احکام و عقاید اسلام ناب مأنوس نمایند.
امام جمعه قم همچنین هفته وقف را گرامی داشت و با بیان اینکه این سازمان مردم‌نهاد اوقاف با امکانات و فرصت‌های در اختیارش می‌تواند پویاتر عمل کرده و اعتماد مردم را برای گسترش فرهنگ پربرکت وقف جلب کند، گفت: در عصر حاضر نیاز به وقف در عرصه‌های علمی و پژوهشی بیشتر احساس می‌شود و از مردم عزیز و واقفین گرامی دعوت می‌کنیم بخشی از موقوفات را در این مسیر اعمال و مصرف کنند.