kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

ترور عضو ارشد حزب حاکم هند در کشمیر

افراد مسلح ناشناس يکي از سران حزب ملي گراي حاکم « بهاراتيا جاناتا» )بي‌جِي‌پي(هند را در منطقه جامو و کشمير به ضرب گلوله کشتند.

 

پليس هند روز جمعه (دیروز) اعلام کرد افراد مسلح ناشناس «آنيل پاريهار»، 53 ساله، دبير حزب «بهاراتيا جاناتا» و «آجيت » برادر وي را در منطقه جامو و کشمير در حال بازگشت به خانه، هدف گلوله قرار دادند و کشتند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل ازخبرگزاري رويترز، با کشته شدن اين دو نفر مقامات امنيتي هند مقررات منع آمد و شد را در جامو و کشمير اعمال کردند.هند سال هاست که با استقرار هزاران نظامي، مناطقي از کشمير را تحت کنترل خود در آورده و طي سه دهه ده‌ها هزار نفر را به قتل رسانده است.هند و پاکستان که در سال 1947 استقلال يافتند بر سر مالکيت کشمير با هم اختلاف دارند و بحران اين منطقه يکي از طولاني‌ترين مناقشات سرزميني است که همچنان براي مردم کشمير تحت کنترل هند بحران آفرين است.درپي جنگ سال 1948 هند و پاکستان بر سر کشمير شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب قطعنامه خواستار برگزاري همه‌پرسي تعيين سرنوشت کشمير شد تا مردم اين منطقه نظر خود را درمورد آينده کشمير اعلام کنند. اين درحالي است که هند نه فقط با اجراي این همه‌پرسي مخالف است، بلکه اين منطقه را جز لاينفک خاک خود مي‌داند و هرگونه مذاکره با دولت پاکستان و نمايندگان مردم اين منطقه را نيز رد مي‌کند.