kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
روزنامه ینی شفق:

داعش اشیای باستانی عراق و سوریه را به آمریکا می‌فروخت

روزنامه چاپ ترکیه فاش کرده آمریکا به طور مستقیم با تروریست‌های «داعش» معامله کرده و در قبال دریافت آثار باستانی و طلا، به آنها سلاح می‌داده است.




«ینی شفق» نوشته اسنادی در اختیار دارد که ثابت می‌کند واشنگتن با گروه تروریستی «داعش» به طور مستقیم معامله کرده است.
«ینی شفق» که در ماجرای «خاشقجی» بسیار فعال بود افزوده: براساس این اسناد، عوامل آمریکا در منطقه «المنصوره»، واقع در غرب شهر «رقه»، و منطقه «التنف» از داعش مقادیر زیادی طلا و آثار باستانی می‌گرفته و در مقابل، به تروریست‌های این گروه، سلاح می‌داده‌اند.
به نوشته این روزنامه، تروریست‌های تکفیری این طلاها و آثار باستانی را از عراق و سوریه به دست می‌آورده‌اند.
منطقه «التنف» جایی است که آمریکا هنوز حضور دارد و این، نشان می‌دهد که معامله آمریکا و داعش هنوز ادامه دارد.
ینی شفق همچنین، فاش کرده، طلا و آثار باستانی جمع‌آوری شده در عراق و سوریه، به صورت کاملا مخفیانه، به برخی مقامات آمریکایی می‌رسیده است.
در گزارش ینی شفق آمده است: «آمریکا تیمی از اعراب و کردهای سوریه را برای تضمین ارسال سلاح و مهمات به داعش تشکیل داده و پیشرفتی که داعش در تدمر واقع در استان حمص مرکز سوریه کسب کرده بود، به کمک سلاح‌هایی بوده که از آمریکا دریافت کرده بود.
این روزنامه چاپ ترکیه خاطرنشان کرد: مبالغ کسب شده از فروش این تسلیحات، به میلیون‌ها دلار می‌رسد.
جنایت مشترک در رقه
آمریکا و داعش علاوه بر غارت آثار باستانی و طلاهای مردم، دست به جنایت مشترک نیز می‌زدند؛ براساس گزارشی که رئیس اتحادیه پزشکان شهر «رقه» داده، طی روزهای اخیر یک گور جمعی حاوی اجساد قربانیان حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی و قربانیان حملات داعش، کشف شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، گورهای کشف شده در رقه را نشانه جنایات ائتلاف زیرنظر آمریکا علیه مردم سوریه دانست. در این نامه‌ها آمده است، این گروها نشان می‌دهند که ائتلاف علیه ملت سوریه و به ویژه ساکنان رقه، دست به جنایات خونینی زده‌اند.
بر اساس محتوای این دو نامه، آمریکا در همان زمان که مردم رقه را کشتار می‌کرده، عناصر داعش را در سلامت کامل، از شهر رقه، به استان «دیرالزور» در شرق سوریه منتقل کرده بود و عناصر داعش مأموریت داشته‌اند که با نظامیان سوریه بجنگند.
در ادامه این نامه آمده است، «سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد مسئولیت خود را در حراست از صلح و امنیت جهانی درک کرده و در اقدامی فوری، برای توقف جنایات علیه مردم سوریه و پیشگیری از تکرار آن اقدام کند.
این نامه همچنین، از شورای امنیت سازمان ملل خواست، درباره جنایات و کشتار جمعی که با کشف این گورها در رقه افشا شده است، تحقیقی بین‌المللی را در دستور کار خود قرار دهد.
اظهارات بشار اسد
«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه اما، در دیدار یک هیئت لهستانی اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات کشورهای اروپایی، فاصله‌گرفتن از واقعیت‌ها (در سوریه) بود.
وی همچنین به این هیئت متذکر شد که اطلاع‌یافتن هر دولتی از واقعیت‌ها، گام درستی است که به اتخاذ مواضع درست کمک می‌کند و به سود ملت‌ها است.وی گفت: ملت سوریه هفت سال است که با تروریسم، تجاوز مستقیم، تحریم‌های اقتصادی، انزوا و محاصره دست و پنجه نرم می‌کنند.
اعضای هیئت لهستانی نیز در این دیدار، ابراز امیدواری کردند که دولت سوریه به طور کامل تروریست‌ها را از بین برده و کنترل خاک خود را به دست گیرد.
سایر رویدادها:
* بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، این کشور خود را برای حمله به کردهای مسلح در شرق فرات آماده می‌کند.
* مجله آلمانی «کونترا» نوشته، به خاطر وجود سامانه دفاعی «اس-300» در سوریه، اسرائیل جرئت حمله به این کشور را ندارد.