kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

اعزام هزاران سرباز آمریکایی به مرز مکزیک برای مقابله با پناهجویان

همزمان با هجوم شمار زیادی از مردم آمریکای لاتین به سمت مرزهای آمریکا، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، 5200 نظامی دیگر را در مرزهای این کشور و مکزیک مستقر می‌کند، تا مانع ورود مهاجران به خاک آمریکا شوند.

ترامپ پیش از این تهدید کرده بود با زور اسلحه جلوی پناهجویان را می‌گیرد.
شمار زیادی از مردم آمریکای لاتین با پای پیاده به سمت مرزهای آمریکا در حرکت هستند. این مهاجران که هم اکنون در داخل خاک مکزیک به سر می‌برند، حدود 1600 کیلومتر با مرز فاصله دارند. اما، آمریکا که پیش از این 2100 نظامی در مرزها مستقر کرده بود، طی روزهای آتی 5200 نظامی دیگر را به مناطق مرزی جنوب غرب این کشور اعزام می‌کند، تا آنها جلوی ورود مهاجران به داخل خاک آمریکا را بگیرند.
به گزارش ایسنا، «تیرانس اوشوگینسی» یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا اعلام کرده این نظامیان آمریکایی کاملاً مسلح هستند و مأموریت آنها، حراست از مرزها است. به گفته وی، تیم‌های مهندسی هم اقدام به ایجاد دیوارهای موقت در مرز دو کشور می‌کند.«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، هم به کاروان بزرگ مهاجران هشدار داد که ارتش آمریکا منتظر آنهاست. این در حالی است که هفته‌ها طول می‌کشد تا مهاجران به مرز برسند. این مهاجران می‌گویند قصد دارند از آمریکا پناهندگی بگیرند، اما ترامپ مدعی است این افراد از اعضای گروه‌های تبهکار هستند و جایی در کشورش نخواهند داشت.پیش از این هم «باراک اوباما» و «جرج بوش» رؤسای جمهور سابق آمریکا، نظامیان این کشور را برای مقابله با مهاجران، به مرزهای جنوبی فرستاده بودند.
شهرک‌های چادری
ترامپ اما در اظهار نظری جدید، اعلام کرده که قصد دارد در مناطق مرزی شهرک‌های «چادری» ایجاد کند و مهاجران ورودی از مکزیک را در این مکان‌ها، به طور موقت اسکان دهد.ترامپ گفت: «قرار نیست ساختمان بسازیم و صدها میلیون دلار برای آن هزینه کنیم. ما قرار است چادر برای آنها برپا کنیم، چادرهایی که خیلی خوب خواهند بود و آنها در این مدت انتظار خواهند کشید و اگر پناهندگی دریافت نکنند، از اینجا بیرون خواهند رفت.»
او اضافه کرد: «پناهجویان در مدتی که درخواست‌ها و ادعاهایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد در بازداشت خواهند بود و به گفته او، این حرکت جلوی آمدن متقاضیان بیشتر به آمریکا را می‌گیرد.»
بیش از 150 سال است که آمریکا کشورهای آمریکای لاتین را استثمار می‌کند. پدیده مهاجرت مردم از آمریکای لاتین به آمریکا نیز حاصل همین سیاست دیرینه واشنگتن در آمریکای لاتین است. مداخلات آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین، بسیار گسترده بوده و تاکنون حکومت‌های مستقل زیادی در این منطقه به دست عوامل آمریکا سرنگون شده‌اند.