kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

توانایی موشکی حزب‌الله به روایت پدر موشکی اسرائیل

«یوزی رابین» که به «پدر پدافند موشکی» رژیم صهیونیستی معروف شده، با ابراز نگرانی از افزایش توان موشکی حزب‌الله، می‌گوید در یک جنگ احتمالی با حزب‌الله اولویت ما باید محافظت از زیرساخت‌های راهبردی و حیاتی‌مان باشد.

«یوزی رابین» برای افراد وارد به مسائل موشکی و نظامی نامی آشنا است. او که زمانی گفته بود به احترام توان طراحی موشکی ایران، «کلاه از سر» برمی‌دارد، به دلیل نقش عمده‌ای که در راه‌اندازی پروژه «سپر موشکی پیکان» داشته، در رسانه‌های رژیم صهیونیستی به عنوان «پدر پدافند موشکی» این رژیم شناخته می‌شود.
وی حالا در مصاحبه‌ای که در نشریه صهیونیستی «جروزالم‌پست» منتشر شده، از افزایش احتمالی شمار موشک‌هایی که حزب‌الله لبنان قادر است در یک روز به سمت فلسطین اشغالی شلیک کند، ابراز نگرانی کرده و می گوید، «اسرائیل باید برای مقابله با حزب‌الله، همزمان با محافظت از زیرساخت‌های حیاتی و راهبردی، لبنان را هدف حملات هوایی و موشکی قرار دهد.»
وی اضافه می‌کند: «آنچه بیش از تعداد کل موشک‌ها اهمیت دارد تعداد شلیک روزانه و دقت راکت‌ها است.»
به گزارش فارس، رابین به جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ هم اشاره کرده و می‌گوید «آن زمان حزب‌الله روزانه چندصد راکت به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک می‌کرد و در مجموع تعداد راکت‌های شلیک شده به ۴۰۰۰ راکت نیز رسیده بود. وی با بیان اینکه «اکنون افزایش توان حزب‌الله این گروه را قادر می‌سازد که روزانه تا ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ راکت شلیک کند»، می‌گوید:  «این حجم موشک جنون‌آمیز است.»
پدر موشکی رژیم صهیونیستی حتی خاطرنشان می‌کند: «حتی اگر نمی‌توانید تمام راکت‌های آن‌ها را نابود کنید، اگر بتوانید کمی از آن‌ها بکاهید و تعداد شلیک‌ها را به چند صد مورد در روز برسانید، در آن صورت وضعیت به صورت نسبی بهتر می‌شود.»
به اعتقاد این مقام سابق بلندپایه رژیم صهیونیستی، «زمانی که موشک‌ها هدایت‌پذیر باشند، در آن صورت برای مقابله با آن‌ها به یک سامانه پدافند موشکی نفوذناپذیر و آرمانی نیاز است، که دستیابی به آن هم بسیار دشوار است... در نبود چنین سامانه‌ای، تقریبا به طور قطع می‌توان گفت که حزب‌الله قادر خواهد بود برخی از جنبه‌های کلیدی زیرساخت‌های اسرائیل را هدف قرار دهد.» جروزالم‌پست به اظهارات مقام‌های حزب‌الله و حماس هم اشاره کرده می‌نویسد: در گذشته از فرودگاه «بن گوریون»، رآکتور اتمی «دیمونا»، تأسیسات توزیع گاز و شبکه برق‌رسانی رژیم صهیونیستی به عنوان اهداف احتمالی خود یاد کرده بودند.
یوزی رابین درباره کارایی سیستم های پدافند موشکی «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» هم اینطور موضع می‌گیرد: «انتظار دارم که به اندازه کافی خوب باشد. قابلیت اتکای آن بد نیست. اما آیا می‌توانم شب‌ها راحت بخوابم؟ نه. گفتم که، من هرگز نمی‌توانم راحت بخوابم.»
قدرت مقاومت
صحبت‌های پدر موشکی رژیم صهیونیستی در شرایطی عنوان شده که عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان نیز گفته، پیروزی سوریه علیه تروریسم، قدرت محور مقاومت را در برابر اسرائیل، تقویت کرده است.