kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
یک اربعین عاشقی (۹)

کاروان مقاومت

محمد خامه‌یار

هیچ دوربین و تصویربرداری نمی‌تواند زوایای این حرکت را به نمایش بگذارد و هیچ قلم و صاحب قلمی هم نمی‌تواند آن را ترسیم کند. احساس می‌کنم عراقی‌ها در طول سال عمده درآمدشان را برای خیرات در ایام اربعین ذخیره می‌کنند تا این حرکت معنادار که از قداست بالایی برخوردار است به ثمر بنشیند و تداوم یابد.
عراقی‌ها میزبان خوبی برای زائران هستند و سر از پا نمی‌شناسند. اخلاص ویژگی برجسته این جماعت است که به همه درس ایثار می‌دهد
می‌گویم کاش این جماعت که در مکانِ گام‌های اسیران کربلا خدمت می‌کنند آن روز هم بودند و سنگ تمام می‌گذاشتند.
 هنگام خداحافظی با بچه‌های موکب که شب را میهمانشان بودیم و میزبانی را خوب و شایسته برگزار کردند،‌اشک از چشمان همه جاری می‌شود.
دوباره جاده مملو از جمعیت می‌شود. هر چه به میانه راه می‌رسیم، امکانات و خدمات بیشتری را می‌بیینم. برخی موکب‌ها به آنان که آسیب می‌بینند خدمات درمانی ارائه می‌دهند و برای ادامه دادن مسیر کمک کار می‌شوند.
شور حسینی با عبور برخی کاروان‌ها از کنارم دو چندان می‌شود. مثل کاروان جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان، مثل کاروانی که بحرینی‌ها آن را تشکیل داده‌اند و کاروان شیعیان قطیف عربستان سعودی. انگار با دیدن این کاروان‌ها کسی به من و همراهان توان مضاعفی می‌بخشد و ما را پای پرچم آنان می‌کشد تا در کنارشان سینه زنان قدم برداریم.
و چه تصاویری از شهدا می‌بینم که بر کوله‌پشتی‌ها خودنمایی می‌کند و هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تصاویر جوانان برومند و عزیزی که در جهاد با ایادی استکبار جهانی و در مبارره با آنان جامه سرخ شهادت به تن کردند.
و حالا همراه داشتن این تصاویر استمرار راه آنان، عهد بستن با آنان و قدردانی از مجاهدت این عزیزان در اذهان تداعی می‌شود. البته عراقی‌ها هم به پاس پایمردی و مردانگی از جهاد و مقاومت رعنا جوانان سرزمین مقدس‌شان، پوزه داعش را به خاک مذلت مالیدند، اقدام به نصب تصاویر آنان در طول مسیر نجف تا کربلا کرده‌اند که این اقدام شایسته درخور تحسین است.
 نباید فراموش کرد ملتی که به دوران جهاد و مقاومت خود مفتخر است همواره عزتمند و پایدار و سربلند خواهد ماند.
البته حجله‌آرایی تصاویر صدها شهید گرانقدر عراقی که در مبارزه با داعش آسمانی شدند، در این مسیر از دیگر جلوه‌های زیبا است. مثل بسیاری از زائران برای دقایقی کوتاه در مقابل عظمت‌شان دست به سینه می‌گذارم و روی زمین می‌نشینم و با تلاوت چند آیه قرآن روحم را جلا می‌دهم.