kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
آیت‌الله نوری همدانی:

وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبار‌آلود و روشنگری درباره فتنه‌ها است

آ‌یت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید در برابر فتنه‌ها بایستیم و در جامعه روشنگری کنیم، گفت: وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبار آلود و شناساندن فتنه‌ها است.

به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از طلاب بسیجی با بیان اینکه جریان‌های فتنه انگیز باید شناخته و در جامعه تبیین شود، اظهار داشت: طلاب باید با نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف غنی اسلامی آشنایی داشته باشند و معارف آن را در زمینه‌های مختلف مانند مقابله با فتنه‌ها تبیین کنند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر باطل را با حق مخلوط نکنند وضع حق و باطل مشخص خواهد بود اما دشمنان همواره این دو را مخلوط می‌کنند تا فضا را غبار آلود کرده و جامعه را فریب دهند، فتنه یعنی لباس حق پوشاندن به باطل تا جذابیت ایجاد کنند.
وی عنوان کرد: کسانی که با خدا و فرهنگ ربانی و عقلانی ارتباط دارند می‌توانند تشخیص این فضای غبار آلود را که دشمنان ایجاد می‌کنند تشخیص دهند، باید در برابر فتنه‌ها بایستیم و در جامعه روشنگری کنیم، وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبار آلود و شناساندن فتنه‌ها است.
این مرجع تقلید با‌اشاره به فتنه‌های امروز جبهه استکبار علیه امت اسلام خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید در برابر فتنه‌ها ساکت و آرام بنشینند، هیاهوهای امروز فتنه‌های دشمنان بوده و آمریکا رئیس‌فتنه‌گران و شیطان بزرگ است.
وی اضافه کرد: جبهه مقاومت به رهبری ایران جبهه حق است اما دشمن از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند تا این جبهه حق را زمین بزند، وظیفه مهم علما و روحانیت تبیین و روشنگری است، زمانی کشور تحت سیطره استکبار بود اما حضرت امام نقاب از چهره نفاق کنار زد و استکبار را شناساند و اتقلاب را به پیروزی رساند، کار دشمن اسلام هراسی و شیعه هراسی است تا اجازه ندهد صدای حق مکتب اهل بیت(ع) و اسلام به جهانیان برسد.