kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

آغاز میزبانی موکب‌های ایرانی و اهل تسنن از زائران اربعین در سامراء

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء با اشاره به بیتوته نخستین گروه زائران اربعین در حرم مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام، از آغاز فعالیت موکب‌های ایرانی و اهل تسنن در این شهر مقدس خبر داد.
سامراء – خبرنگار کیهان

به نقل از خبرنگار کیهان از سامراء و به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، عباس قطب‌الدینی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی شهرهای سامراء و بلد برای مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: با همت خیرین و هیئت‌های مذهبی، ۲۶ موکب ایرانی در کنار 5 موکب اهل تسنن سامراء، به زائران اربعین خدمات اسکان و تغذیه ارائه می‌کنند.
وی افزود: از 26 موکب ایرانی، ۱۶ موکب در خود شهر مقدس سامراء پذیرای زائران هستند و مابقی در مسیر منتهی به سامراء و شهر «بلد»که زیارتگاه امامزاده سید محمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان(عج) می‌باشد، برپا شده است.
مسئول قرارگاه اسکان و تغذیه اربعین در سامراء گفت: موکب‌های ایرانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، اردبیل و قرارگاه سپاه به سامراء اعزام شده‌اند.
وی با اشاره به مشارکت اهل تسنن سامراء در میزبانی از زائران اربعین گفت: طی نشست‌هایی که با بزرگان قبایل و شیوخ اهل تسنن سامراء داشتیم به نقطه مشترکی رسیده‌ایم و ان شاء الله با وحدت شیعه و سنی شاهد خدمت رسانی بیشتر به زوار اربعین در جوار حرم مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام که خانه پدری امام عصر(عج) می‌باشد، خواهیم بود.
قطب‌الدینی با بیان اینکه ظرفیت اسکان زائران اربعینی سامراء نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است گفت: با همت موکب‌ها، ظرفیت اسکان و بیتوته ۹هزار و۱۰۰  نفر در روز فراهم شده که از این میزان۳۰ درصد جهت اسکان خواهران در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته ظرفیت اسکان نزدیک به ۵هزار و200 نفر در روز و در مجموع ۵۲ هزار نفر خواب طی مدت ۱۰ روز اربعین در سامراء فراهم شده بود.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی ایام اربعین امسال، روزانه ۷۴۰ هزار پرس میان وعده، ۴۲۰ هزار پرس صبحانه، ۴۵۰ هزار پرس ناهار و ۴۰۰ هزار پرس شام  جمعا  به مقدار دومیلیون و ده هزار  پرس غذای گرم بین زوار اربعین در شهر مقدس سامرا توزیع شود.
قطب‌الدین ادامه داد: امسال دو گروه پزشکی و پرستاری در دو نقطه از شهر سامراء مستقر شد‌ه‌اند که یک اکیپ در میدان اصلی و دیگری در ورودی حرم مطهر استقرار خواهد داشت.
وی گفت: با عنایت خداوند متعال و اهل بیت علیهم‌السلام و به برکت خون شهدای مدافع حرم، منطقه از وجود عناصر تکفیری پاکسازی شده و نسبت به سنوات گذشته، شهر مقدس سامراء از امنیت بالاتری برخوردار است.
قطب‌الدین ضمن تشکر از همکاری عتبه عسکریین علیهم‌السلام و ملت و دولت عراق که میزبانان اصلی مراسم اربعین حسینی هستند گفت: به حول و قوه الهی امسال جهت اسکان زوار در این شهر مقدس هیچ مشکل خاصی نخواهیم داشت.