kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

بانوی آمریکایی: کودکان گرسنه یمنی! من به جای دولتم از شما معذرت می‌خواهم

یک زن آمریکایی در اعتراض به حمایت کشورش از جنایات ائتلاف سعودی در یمن و برای همدردی با کودکان گرسنه یمنی اعتصاب غذا کرد.

جنایات ائتلاف سعودی در سایه حمایت‌های آمریکا صدای فعالان حقوق بشری غربی را نیز درآورده است. به گزارش فارس، «پَملا بِنِت»، از فعالان رسانه‌ای در آمریکا برای جلب توجه عمومی به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، اعتصاب غذا کرد.  «بنت» اخیراً ویدئویی از خودش منتشر کرده و گفته  از دو هفته پیش برای اعتراض به حمایت کشورش (آمریکا) از ائتلاف سعودی-اماراتی در جنگ علیه یمن و محاصره چند سال این کشور که بر اثر آن هزاران کودک یمن جان باخته‌اند اعتصاب غذا کرده است. او در این ویدیو می‌گوید از اینکه آمریکا با عربستان، امارات و انگلیس در جنگ علیه یمن مشارکت دارد، «احساس شرم» می‌کند.
این زن آمریکایی هدف از اعتصاب غذای خود را «ابراز همدردی و همبستگی با مردم یمن» اعلام کرده که طبق گزارش‌های بین‌المللی، به دلیل محاصره کشورشان با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.
من از شما کودکان یمنی معذرت می‌خواهم
بنت ضمن انتقاد از سکوت رسانه‌های آمریکایی و تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات آمریکا در یمن، از همه شهروندان این کشور خواست برای پایان دادن به محاصره یمن به دولت ترامپ و سایر کشورهای مشارکت کننده در این محاصره فشار بیاورند. او مردم یمن را مخاطب قرار داده و گفته: «احساس می‌کنم به شما نزدیک شدم، امیدوارم بتوانم تغییری هرچند کوچک برای کاستن از دردهای شما، تقدیم کنم و از آنچه که کشورم در حق شما انجام می‌دهد، معذرت می‌خواهم.»
این فعال آمریکایی با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از وضعیت بد مردم یمن به ویژه کودکان این کشور که از سوء تغذیه شدید رنج می‌بردند، علیه اقدامات ائتلاف سعودی که مورد حمایت تسلیحاتی و لجستیکی کشورش است، دست به افشاگری می‌زند.  تداوم محاصره ائتلاف سعودی، باعث بروز قحطی و شیوع برخی بیماری‌های واگیردار مانند وبا در برخی از مناطق و شهرهای یمن شده که بر اثر آن ده‌ها هزار نفر کشته و دچار سوء تغذیه شده‌اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس شهریور ماه گذشته در یک گزارش تکان‌دهنده نوشت که بر اثر محاصره یمن کودکان این کشور دچار «سوءتغذیه شدید» شده و «برگه انگور» تنها غذای آن‌ها برای زنده ماندن است!