kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
سیل زائران اربعین به راه افتاد

صدها هزار شیفته اهل بیت(ع) از شهرهای مختلف عراق راهی کربلا شدند

سیل مشتاقان اباعبدالله‌الحسین (ع) از هر کوی و برزن‌ چهار سوی عراق، پیاده‌ و یا سواره، به سمت میعادگاه درحرکت هستند تا به همراه دلدادگانی که از سراسر جهان آمده‌اند، روز اربعین همه عشق و ارادت خود را در کربلای معلا به پای سالار شهیدان و یارانش بریزند. این روزها در عراق قومیت و قبیله و مذهب و بعد مکان و سختی راه،‌ همگی رنگ باخته‌اند و همه عراق متوجه یک نقطه است؛ کربلا.
سرویس خارجی-

روز اربعین خاک مشهدالحسین (ع) و یارانش با دنیایی از ارادت پیوند می‌خورد و از این پیوند، فضایی خلق می‌گردد که فقط می‌توان آن را با حضور خود،‌ تجربه و درک کرد. در عراق اکنون هنگامه‌ای بپاست؛ جماعت بزرگی در جنوب، خودشان را و همه داشته‌های خود را وقف مهمانان و زائران کربلا کرده‌اند و در بجا آوردن رسم مهمان‌نوازی، سر از پا نمی‌شناسند. بسیاری از  مردم نیز با پای پیاده به سوی کربلا در حرکتند و شرایط به گونه‌ای است که همه‌جا تجلی‌گاه عشق به حسین (ع) شده و در همه راه‌ها و مسیرها، گویی که عشق جریان دارد و قلب‌های عاشق و ارادتمند در طی مسیر به هم می‌پیوندند و بالاخره به اقیانوس بی‌کران کربلا می‌رسند و در جوار حرم آرام می‌گیرند و از این همجواری، به وجد می‌رسند. این روزهای عراق واقعا دیدنی است؛ کشوری که زخم‌های عمیق آمریکا و عربستان و داعش را در پیکر خود دارد و سال‌ها از نفاق و کینه بدخواهان رنج برده‌ است، این روزها همه رنگ‌های تعلق و جدا کننده را کنار گذاشته و از زن و مرد و پیر و جوان و کودک کرد و عرب و ترکمن و شیعه و سنی و حتی مسیحی، همه و همه به سوی کربلا در حرکت هستند و وحدت و یکپارچکی خود را زیر پرچم حسین (ع)، به رخ جهانیان می‌کشند.در راهپیمایی عظیم اربعین، دستمایه و توشه  مسافران کربلا، فقط عشق و ارادت است و بس. هیچ‌کس در راه گرسنه و بی‌ماوی نمی‌ماند که هیچ، همه جا را چه بیابان باشد چه شهر و آبادی، خانه خود می‌یابد و در سفر همان راحتی و آرامش را دارد که در خانه خودش دارد.این روزها عراقی‌ها به دنیا می‌گویند که ما همه حسینی (ع) هستیم و تا جان در بدن داریم به حسین (ع) عشق می‌ورزیم و ننگ و لعنت ابدی را نثار یزید و یزیدیان می‌کنیم.
خنثی ‌شدن حمله داعش
خبر دیگر اینکه فرماندهی عملیات بغداد با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: نیروهای امنیتی وابسته به تیپ 22 پیاده موفق شدند عملیات پیشدستانه‌ای را براساس اطلاعات دقیق انجام دهند و طی آن، یک انبار بزرگ تسلیحات و مواد منفجره را در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد کشف کنند.به گزارش ایسنا، در بیانیه فوق آمده است: در این انبار، 13 دستگاه بی‌سیم،‌ مواد منفجره، بمب‌های کنار جاده‌ای و تجهیزات دیگر وجود داشت و تروریست‌های داعش قصد داشته‌اند از آنها برای انجام عملیات تروریستی، استفاده کنند.